Článek
Podle dřívějšího vyjádření ministerstva to ale nepřichází v úvahu. Pokud v soutěži zbude jediný účastník, musí se podle zákona celý tendr zrušit.
„Naším hlavním zájmem je skutečná liberalizace železniční dopravy v České republice. Rozhodli jsme se proto nepodnikat už žádné další kroky, které by celý proces nadále neúnosně zdržovaly,“ uvedl ředitel železniční divize tuzemské Arrivy Jaroslav Richter.
Podle něj není důvod celý tendr kvůli vyloučení Arrivy rušit, soutěž prý byla vyhlášená ještě podle starého zákona o veřejných zakázkách, který přidělení zakázky jedinému uchazeči umožňoval.
Buď vyhlásit vítěze, nebo nové výběrové řízení
„Vážíme si stanoviska Arrivy, oceňujeme tento postoj férového kvalitního soupeře z výběrového řízení. Zároveň, pokud má ministerstvo dopravy odvahu a chce skutečnou změnu na trase Ostrava – Krnov – Olomouc, vyhlásí vítěze výběrového řízení. Další alternativou je okamžité vyhlášení nového výběrového řízení,“ uvedl mluvčí skupiny Student Agency Aleš Ondrůj.
Ministerstvo dopravy se rozhodlo nabídku Arrivy vyloučit protože nesplnila podmínku veřejné soutěže, podle které musí mít každý dopravce ve vedení alespoň dvě osoby, odborně způsobilé pro provozování drážní dopravy s příslušným vzděláním.
Vyloučení Arrivy ze soutěže má podle Richtera jediný důvod, a tím je snaha ministerstva celý tendr zrušit. Podle něj úřad Arrivě dále neumožnil doložit kvalifikaci dalšího zaměstnance.