Hlavní obsah

Armani a Dior v Itálii čelí vyšetřování kvůli podezření z vykořisťování

Italský antimonopolní úřad (AGCM) začal vyšetřovat výrobce luxusních doplňků – firmy Armani a Dior – kvůli podezření z vykořisťování zaměstnanců v dodavatelském řetězci. Milánští žalobci nařídili, aby se státní orgány zaměřily na několik firem, které sídlí v Itálii, ale mají čínské vlastníky, a které pro Armaniho a Diora vyrábějí luxusní zboží. Žalobci tyto firmy obvinili ze systematického zneužívání zaměstnanců. O kauze po policejní razii média poprvé informovala počátkem července.

Foto: Profimedia.cz

Butik značky Dior v Miláně. Ilustrační foto

Článek

Antimonopolní úřad nyní mimo jiné uvedl, že vyšetřování se zaměřuje na některé firmy ze skupiny Armani a některé firmy ze skupiny Dior ovládané koncernem LVMH. Ten zastřešuje mnoho dalších firem a patří do něj právě i Dior.

„Zúčastněné firmy jsou plně odhodlány spolupracovat s úřady. Věří, že obvinění nejsou opodstatněná, a věří také v pozitivní výsledek vyšetřování,“ uvedla skupina Armani. Dior ani LVMH se bezprostředně nevyjádřily.

„Firmy v některých případech mohly podle úřadu využívat dodávky z laboratoří zaměstnávajících pracovníky, kteří dostávali neadekvátní mzdy. Kromě toho mohli pracovat hodiny nad zákonnými limity a za nevhodných zdravotních a bezpečnostních podmínek, což kontrastuje s vychloubanou úrovní špičkové produkce,“ stojí ve sdělení antimonopolního úřadu.

Dior dělal ze zaměstnanců otroky: 24hodinové směny, spánek v továrně, žádné volno a zanedbatelná mzda

Evropa

Značky už snižují počet subdodavatelů

Podniky jsou terčem vyšetřování kvůli podezření z protiprávního jednání při propagaci a prodeji oděvních a dalších doplňků v rozporu s italským zákonem na ochranu spotřebitele. Vyšetřovatelé se domnívají, že firmy Armani a Dior se mohly dopustit nepravdivých tvrzení, když odkazovaly na etiku a společenskou zodpovědnost, zejména v souvislosti s pracovními podmínkami a dodržováním zákonů u svých dodavatelů.

Za porušování zákonů na ochranu spotřebitele hrozí v Itálii pokuta od 5000 do deseti milionů eur (126 tisíc až 253 milionů Kč).

Dodavatelský řetězec firem v odvětví luxusního zboží čelí v posledních letech zvýšené pozornosti mezi spotřebiteli i mezi investory. Značky luxusního zboží ve snaze snížit riziko poškození své pověsti v některých případech omezily počet subdodavatelů nebo převedly výrobu pod vlastní kontrolu.

Italský antimonopolní úřad se vedle ochrany práv spotřebitelů snaží odhalovat i nekalé obchodní praktiky. Loni vyměřil společnostem ve vlastnictví módní influencerky Chiary Ferragniové pokuty za téměř 1,1 milionu eur (27,9 milionu Kč) za zavádějící tvrzení o charitativní činnosti.

Čínští giganti Shein a Temu zahltili kapacitu světové letecké přepravy

Ekonomika

Výběr článků

Načítám