Článek
Dopravní podnik hl. m. Prahy pak v dubnu uzavřel smlouvu na dodávku autobusů s konkurenčním výrobcem SOR Libchavy. Právě uzavření smlouvy se stalo důvodem, proč antimonopolní úřad řízení zastavil. Nemá totiž pravomoc smlouvu s vybraným výrobcem zrušit.
Definitivně tím skončil vlekoucí se spor, zakázku dopravní podnik vypsal už před dvěma lety. Iveco sice podalo nejlevnější nabídku za 1,482 miliardy korun, avšak nedodalo osvědčení od Regionálního organizátora pražské integrované dopravy (ROPID), který se týkal zařízení pro nevidomé.
SOR nabídl autobusy za 1,5 miliardy korun, přihlásila se ještě polská firma Solaris s nabídkou ve výši 1,639 miliardy. Cena nebyla jediným ukazatelem, váhu měla i spotřeba a provozní náklady.
Nové vozy plní emisní limit EURO 6. Všechny budou vybaveny klimatizací a automatickým hasicím systémem v prostoru motoru, jenž by měl zvýšit bezpečnost. Novinkou je systém automatického počítání cestujících.