Hlavní obsah

Antimonopolní úřad zamítl stížnost Kapsche na ministerstvo dopravy kvůli mýtnému

Novinky, bož, zpe
Aktualizováno

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) v pondělí zamítl stížnost společnosti Kapsch na krok ministerstva dopravy v mýtném tendru. Kapsch napadl uzavření smlouvy mezi ministerstvem a konsorciem firem CzechToll a SkyToll, které v tendru zvítězilo. Proti nepravomocnému rozhodnutí lze do 15 dnů podat rozklad.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Kamion projíždí pod jednou z mýtných bran instalovaných na části Pražského okruhu

Článek

„Ve svém rozhodnutí úřad návrh zamítl, neboť nezjistil důvody pro vydání nápravného opatření,“ sdělil Novinkám mluvčí ÚOHS Martin Švanda.

Kapsch namítal, že k uzavření smlouvy došlo navzdory nařízenému předběžnému opatření ÚOHS ve správním řízení, v němž byl posuzován postup ministerstva v zadávacím řízení na systém elektronického mýtného.

ÚOHS již v září zamítl návrhy firmy Kapsch s odůvodněním, že v postupu ministerstva neshledal porušení zákona. Správní řízení zčásti zastavil, jelikož Kapsch v návrhu neuvedl, jaká újma mu měla být způsobena.

Foto: Petr Horník, Právo

Ministr dopravy Dan Ťok (ANO).

„Antimonopolní úřad nám dal v první instanci za pravdu, že jsme mohli smlouvu s nově vysoutěženým provozovatelem systému elektronického mýta podepsat. Konsorcium CzehToll a SkyToll tedy pokračuje v přípravě nového mýtného systému, který se spustí koncem roku 2019,“ napsal Novinkám ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).

Konsorcium SkyToll a CzechToll, které vyhrálo tendr na nového provozovatele mýtného systému, by za 10,75 miliardy korun mělo deset let spravovat mýtné s použitím satelitní technologie. Soutěž napadl dosavadní provozovatel mýtného systému, rakouská firma Kapsch.

Úřad nejprve nepravomocně rozhodl o zrušení tendru z důvodu netransparentnosti při předávání části zadávací dokumentace na přepisovatelných flash discích, jejichž obsah nebyl zajištěn proti případné změně. Následně předseda úřadu Petr Rafaj vrátil rozhodnutí k přezkoumání.

Výběr článků

Načítám