Článek
Dodatek umožňuje, aby se v prvních třech měsících snížila efektivita výběru mýta až na 85 procent, zatímco v uzavřené smlouvě byla o deset procentních bodů vyšší. Při překročení 95procentní úspěšnosti by firma dostala vše, co se vybere nad 95 procent.
Na doplnění původní smlouvy se Kapsch dohodl s bývalým ministrem dopravy Milanem Šimonovským kvůli pozdějšímu zahájení výstavby. Termíny se posunuly asi o tři měsíce kvůli prvnímu správnímu řízení antimonopolního úřadu a následnému rozhodování soudu.
ÚOHS se loni zabýval výběrovým řízením na dodavatele systému. Na tendr ministerstva dopravy si stěžovalo několik neúspěšných uchazečů. Úřad opakovaně potvrdil, že i přes chyby ministerstva se na výsledcích nemohlo nic změnit. Firma Autostrade podala na rozhodnutí ÚOHS žalobu ke krajskému soudu, ani s ní neuspěla. Soud sice nejprve vydal předběžné opatření, kterým firmě dočasně zakázal ve výstavbě pokračovat, později ale potvrdil Kapsche jako vítěze a předběžné opatření zrušil.
Mýtné musí od 1. ledna platit nákladní vozidla a autobusy s hmotností 12 tun na dálnicích a rychlostních komunikacích. Týká se tedy 970 kilometrů českých komunikací. Průměrná sazba je 4,05 koruny za kilometr. Kdy se mýtné začne vybírat i na silnicích I. třídy, není zatím jasné.