Článek
Rozhodnutí antimonopolního úřadu je již pravomocné, podle něj tato fúze nijak nenaruší hospodářskou soutěž.
Čedok je podle loňských tržeb třetí nejvýznamnější česká cestovní kancelář na trhu. Prezident polské cestovní kanceláře Itaka Mariusz Jańczuk již dříve uvedl, že Čedok považuje za dobrou investici.
„Čedok je nejznámější značkou v oblasti cestovního ruchu v České republice a my jsme číslo jedna v Polsku,” sdělil Jańczuk. „Pro Itaku je to velká výzva.”
Podle serveru E15.cz cena za Čedok přesáhla půl miliardy korun. Oproti tomu v roce 2007, kdy Odien do Čedoku vstupoval, média informovala o částce 1,4 miliardy Kč. Vedení Čedoku se po prodeji firmy měnit nebude, ředitelem bude i nadále Radek Drechsler.
Čedok navzdory chudším rokům očekává zisk
Pro Odien je prodej Čedoku součástí jeho investiční strategie. Firma se nyní místo trhu cestovních kanceláří začne více orientovat na akvizice hotelů a hotelových resortů. Odien kromě toho působí i na trhu nemovitostí, distribuce energií, řízení hotelů, médií a finančních služeb.
Cestovní kancelář Itaka, která Čedok kupuje, je již sedm let lídrem v oblasti cestovního ruchu v Polsku. V loňském roce měla více než 607 000 klientů a její obrat dosahoval přibližně 1,6 miliardy polských zlotých (cca 10,4 miliardy Kč).
Související téma:
Čedok s 36 pobočkami v tuzemsku ročně obslouží více než 400 000 zákazníků. Kancelář loni prohloubila ztrátu na 160 miliónů korun z předloňských šesti miliónů. Její tržby klesly o 21 procent. Letos však CK očekává zisk, jak uvedla ve své výroční zprávě.