Článek
Předseda ÚOHS Petr Rafaj oproti rozhodnutí svých podřízených z října minulého roku nesouhlasil s tím, že by měla firma v tomto rozhodnutí být pokutována i za to, že nahlásila nesprávnou výši obratu, na jehož základě se vypočítává sankce za protisoutěžní jednání.
Bývalý Český Telecom, jehož je Telefónica právním nástupcem, se porušení soutěžních pravidel dopustil v letech 2001 a 2002, když s téměř 3000 podnikatelskými subjekty uzavřel smlouvy na poskytnutí cenových plánů. V těchto smlouvách se zákazník zavazoval provolat každý měsíc minimální stanovený objem hovorů, který musel uhradit, i když ho plně nevyčerpal.
„Smlouvy také nemohly být zákazníkem vypovězeny před datem ukončení stanoveným ve smlouvě a zákazníci rovněž nesměli využívat hlasových služeb od jiného poskytovatele než společnosti Český Telecom,“ uvedl Rafaj.
Narušení hospodářské soutěže
Navíc podle něj firma vůči některým zákazníkům uplatňovala individuální podmínky odlišné od podmínek standardních cenových plánů pro podnikatele a rovněž aplikovala programy Winback/Retence s cílem získat či udržet zákazníky na úkor konkurence.
Podle Rafaje získali jednotliví zákazníci od firmy v dominantním postavení různé slevy či výhody za závazek odebírat služby či předem stanovené množství služeb. Obchodní politika Českého Telecomu tak vedla k narušení hospodářské soutěže, což znesnadnilo vstup dalších operátorů na trh.