Článek
V e-mailu neznámý pachatel například vyhrožoval členům komise, že půjdou do vězení, pokud rozhodnou o vyloučení nabídky sdružení PORR. „Takové praktiky jsou pro nás naprosto nepřípustné a považujeme je za pokus o ovlivňování veřejné zakázky,“ uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski.
Dodal, že podnik má z trhu informace o plánované negativní mediální kampani vůči DPP a některým vybraným osobám, „Nicméně věřím, že se nakonec nepotvrdí. V opačném případě se jim budeme bránit právní cestou,“ uvedl. Reakci sdružení PORR ČTK zjišťuje.
Představenstvo podniku o dodavateli pro druhý úsek metra D jednomyslně rozhodlo na základě jednomyslného doporučení komise začátkem září, stavba první části linky mezi Pankrácí a Olbrachtovou začala loni. V tendru na navazující část uspělo sdružení vedené firmou Subterra s nabídnutou cenou zhruba 30 miliard korun bez DPH. Vedení podniku zároveň pro zásadní nedostatky v nabídce vyloučilo z tendru sdružení firem vedené společností PORR, které proti tomu plánuje podat námitku.
DPP vybral stavitele pro druhý úsek metra D. Tendr podle šéfa provázely výhrůžky

„Stavební sektor je při získávání zakázek agresivní sám o sobě, ale takový způsob zastrašování je naprosto nepřijatelný,“ uvedl k tomu předseda odborové organizace Dopravního podniku Elektrické dráhy Roman Slanina. Dodal, že odbory stojí a vždy budou stát za zaměstnanci DPP, zvláště v situaci, kdy i přes zastrašování udělali rozhodnutí, které nebylo výhrůžkami ovlivněno.
DPP zatím nemůže s vítěznou firmou uzavřít smlouvu, protože tendr řeší Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), a to na návrh firmy Metrostav DIZ. Podle úřadu DPP nastavil diskriminační zadávací podmínky týkající se prokazování technické kvalifikace, konkrétně pak předkládání referenčních zakázek souvisejících s dodávkami výtahů. Podnik s rozhodnutím nesouhlasí a podal proti němu rozklad k předsedovi úřadu Petru Mlsnovi, který ve věci zatím nerozhodl.
Stavba nové linky pražského metra začala loni, ve výstavbě je nyní úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Navazovat má právě úsek z Olbrachtovy na Nové Dvory. Jako poslední bude vybudován úsek z Nových Dvorů do Depa Písnice.
Stavbu řešil i Nejvyšší správní soud (NSS), který rozhodl ve prospěch DPP a v srpnu zamítl kasační stížnosti Pankrácké společnosti a muže z Kovařovicovy ulice v Praze 4, kteří už dříve neúspěšně zpochybnili stavební povolení u Městského soudu v Praze. Stavbu prvního úseku provádějí společnosti Hochtief, Subterra a Strabag.
FOTO: Rok od zahájení stavby metra D. Vyraženo je kilometr a půl tunelů
