Článek
Zisk na akcii ve třetím čtvrtletí dosáhl 1,43 dolaru, zatímco analytici jej podle agentury Reuters odhadovali na 1,14 dolaru. Amazon rovněž signalizoval, že očekává solidní výsledky také v klíčové předvánoční sezoně. Před třemi měsíci firma přitom varovala, že spotřebitelé jsou při utrácení opatrní.
Celkové tržby podniku ve třetím čtvrtletí vzrostly o 11 procent na 158,9 miliardy dolarů, zatímco analytici je odhadovali na 157,2 miliardy dolarů. Tržby z maloobchodních aktivit se zvýšily o sedm procent, a to navzdory ostré konkurenci ze strany diskontních internetových prodejců, jako jsou firmy Shein a Temu. Ještě výrazněji rostly tržby z cloudových aktivit a z reklamy, které se zvýšily o 19 procent.
„Nejpozoruhodnější položkou ve výsledcích Amazonu je překvapivé zlepšení marží,“ uvedl analytik Gil Luria ze společnosti D. A. Davidson. „Investoři měli obavy ohledně schopnosti maloobchodních aktivit udržet marže a Amazon dokázal marže zvýšit,“ dodal.
Provozní marže u mezinárodních aktivit Amazonu ve třetím čtvrtletí vzrostla na 3,6 procenta z 0,9 procenta ve druhém čtvrtletí. V Severní Americe se marže zvýšila z 5,6 na 5,9 procenta.