Článek
Dronům určeným k přepravě zásilek by podle návrhu měla být vyhrazen prostor od výšky 61 do 122 metrů. Do výšky 61 metrů by měly létat pomalejší drony určené pro zábavu, filmování nebo třeba kontrolu rozvodů plynu a elektřiny, jak již plánují některé firmy. Od 122 do 152 metrů by byla prázdná bezpečnostní zóna a nad ní prostor pro lety dopravních, nákladních a vojenských letadel, píše BBC. Amazon svůj nápad představil na kongresu NASA v Kalifornii.
Nad provozem komerčních dronů by měl dohlížet počítačový systém. Musely by se držet v dostatečném odstupu od letišť. Nedávno se s dronem málem srazilo letadlo Lufthansy při přistání ve Varšavě.
Amazon si už v USA nechal zaregistrovat patent, který naznačuje, jak by mělo doručování pomocí dronů fungovat. Počítá s tím, že by informace o poloze zákazníka drony získávaly z chytrých telefonů. Drony už testoval i největší internetový obchod v Číně Alibaba při dodávkách zásilek s čajem. Německá spediční firma DHL je vyzkoušela při dodávkách léků na ostrov v Severním moři.
Podle analytiků poslední návrhy Amazonu naznačují, že se doba komerčního využití dronů blíží. „Nekomerčně už se drony používají docela dlouho. V komerční sféře můžou mít i mnohá další využití, než jen přepravu balíčků - třeba při údržbě budov, pro architekty, realitní agenty a podobně,“ řekl BBC expert na technologie Andrew Milroy z konzultační firmy Frost & Sullivan.