Článek
Technologie zjednodušeně spočívá v konzervaci vakuově baleného jídla ve vodě pomocí mikrovln. Jídlo má i bez zmrazení vydržet až rok a přitom si uchovat chuť jako čerstvé. Díky úsporám při skladování a distribuci by se mohlo prodávat levněji než mražené.
Pokud Amazon uspěje, má šanci prorazit na trh, který jen v USA tvoří ročně tržby ve stovkách miliard dolarů, píše Reuters. Spekuluje, že by e-shop mohl ukousnout z trhu část podílu zavedených řetězců, jako je například Walmart.
Amazon, který kdysi začínal prodejem knih a DVD, se v poslední době na trh s potravinami zaměřuje stále víc a rozšiřuje záběr i o kamenné obchody. Za 13,7 miliardy dolarů koupil řetězec prodejen Whole Foods Markets a testuje prodejnu bez pokladen. [celá zpráva]
Nabírají spoustu expertů
Zmíněnou technologii vyvinuli vědci z Washingtonské univerzity. Americká armáda ji testovala, kolem roku 2013 projekt pozastavila údajně z finančních důvodů. Technologie zaujala i soukromé firmy. Stroje na konzervaci jídel touto metodou dělají například firmy 915 Labs nebo Ameriqual.
Letos na jaře se Amazon několikrát sešel s výzkumníky ve Washingtonu. „Amazon to teď rozjíždí. Potřebují rozvážet jídlo. Nabírají na to spoustu lidí z oboru,“ řekl Reuters jeden ze spoluautorů technologie Juming Tang a šéf univerzitní katedry biologického inženýrství. Informace Reuters potvrdily i další zdroje z firem dodávajících tuto technologii - Amazon samotný ale nechtěl věc komentovat.
Amazon se stále snaží expandovat na více frontách. Nyní například hledá v USA partnera, se kterým by prodával vstupenky na kulturní a společenské akce. V oblasti rozvážky zboží již před časem avizoval plán využívat bezpilotní letadla - drony.
Šéf a zakladatel Amazonu Jeff Bezos se v červenci stal nakrátko nejbohatším mužem světa, když díky růstu akcií společnosti předběhl šéfa Microsoftu Billa Gatese. [celá zpráva]