Článek
Maximálně osm dolarů za šperk, 13 dolarů za kytaru nebo 20 dolarů za pohovku. To je ukázka ze seznamu čítajícího až 700 položek, jichž se bude cenový strop na připravovaném webu týkat.
Amazon plánuje zasílat objednávky americkým zákazníkům přímo ze svého zařízení v Kuang-tung v Číně, přičemž prodejcům bude účtovat nižší poplatky za položky prodané právě prostřednictvím nového nízkonákladového obchodu, uvedla agentura.
„Neustále zkoumáme nové způsoby, jak spolupracovat s našimi prodejními partnery, abychom potěšili naše zákazníky větším výběrem, nižšími cenami a větším pohodlím,“ řekl Reuters mluvčí Amazonu.
Společnost pracuje na novém e-shopu s nízkými cenami, protože se chce vypořádat s konkurencí v podobě jiných diskontních e-shopů, jako jsou čínští giganti Temu a Shein. Ti získali celosvětovou popularitu právě díky nízkým, v podstatě bezkonkurenčním cenám.
Cenové stropy představují posun ve strategii Amazonu, který doposud žádné podobné limity prodejcům na svých platformách nestanovoval. Změna přichází v době, kdy společnosti slábne tempo růstu tržeb v jejích internetových obchodech. Ty v letošním druhém čtvrtletí vzrostly jen o pět procent, zatímco kvartál předtím to bylo o sedm procent.