Hlavní obsah

Amazon chce novým e-shopem konkurovat Temu, prodejcům stropuje ceny

Americký internetový obchod Amazon připravuje na své platformě nový e-shop, který bude zaměřený na nabídku levného zboží, aby konkuroval čínské platformě. Společnost obchodníkům nastavuje přísné cenové stropy na to, kolik si budou moci za své nabízené produkty účtovat. Informovala o tom agentura Reuters s odkazem na informace deníku The Information.

Foto: Stephane Mahe, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Maximálně osm dolarů za šperk, 13 dolarů za kytaru nebo 20 dolarů za pohovku. To je ukázka ze seznamu čítajícího až 700 položek, jichž se bude cenový strop na připravovaném webu týkat.

Amazon plánuje zasílat objednávky americkým zákazníkům přímo ze svého zařízení v Kuang-tung v Číně, přičemž prodejcům bude účtovat nižší poplatky za položky prodané právě prostřednictvím nového nízkonákladového obchodu, uvedla agentura.

„Neustále zkoumáme nové způsoby, jak spolupracovat s našimi prodejními partnery, abychom potěšili naše zákazníky větším výběrem, nižšími cenami a větším pohodlím,“ řekl Reuters mluvčí Amazonu.

Společnost pracuje na novém e-shopu s nízkými cenami, protože se chce vypořádat s konkurencí v podobě jiných diskontních e-shopů, jako jsou čínští giganti Temu a Shein. Ti získali celosvětovou popularitu právě díky nízkým, v podstatě bezkonkurenčním cenám.

Cenové stropy představují posun ve strategii Amazonu, který doposud žádné podobné limity prodejcům na svých platformách nestanovoval. Změna přichází v době, kdy společnosti slábne tempo růstu tržeb v jejích internetových obchodech. Ty v letošním druhém čtvrtletí vzrostly jen o pět procent, zatímco kvartál předtím to bylo o sedm procent.

Amazon končí s home officem, všech 1,5 milionu zaměstnanců musí zpět do práce

Ekonomika

Výběr článků

Načítám