Hlavní obsah

Alitalia požádala o ochranu před věřiteli

RIMINI

Problémová italská letecká společnosti Alitalia v pátek požádala o ochranu před věřiteli. Bankrot je prvním krokem v restrukturalizaci společnosti a uskuteční se podle nového konkurzního zákona, který speciálně k tomuto účelu schválila tento týden vláda premiéra Silvia Berlusconiho. Uvedly to aerolinky v prohlášení.

Článek

Alitalia by teď měla být rozdělena na dvě části. Na jednu část budou převedeny veškeré závazky společnosti a má být zlikvidována. Do druhé části bez dluhů by 16 italských investorů mělo vložit jednu miliardu eur (téměř 25 miliard Kč) a zřejmě se spojí s konkurenční Air One. Drobní investoři v Alitalii mají být podle zdroje obeznámeného se situací odškodněni s pomocí zvláštního fondu. 

Nový restrukturalizovaný přepravce má být štíhlejší. Zřejmě bude zajišťovat přepravu na krátké a střední vzdálenosti, bude mít mnohem menší flotilu a asi o 40 procent méně zaměstnanců. Po ozdravení začne znovu hledat zahraničního partnera a předpokládá se, že mezi zájemci s největší šancí na úspěch bodu Air France-KLM a německá Lufthansa.

Podle dnešního prohlášení aerolinek představenstvo již požádalo vládu, aby jmenovala správce konkurzu. Podle spekulací médií by se jím mohl stát odborník na daňové právo a bývalý ministr financí Augusto Fantozzi, napsaly agentury AP a Reuters.

Alitalia
Společnost byla založena 5. května 1947 a je členem aliance SkyTeam (mj. také s ČSA). První mezinárodní linka směřovala do norského Osla. Jedna z největších leteckých společností v Evropě, která se kromě letecké přepravy zabývá i všemi přidruženými obory.
Aitalia létá do 101 destinací v 51 zemích světa a zaměstnává asi 20 000 lidí. Jejím domovským letištěm je Řím-Fiumicino a Milán-Malpensa.
V roce 2007 vykázala Alitalia ztrátu 495 miliónů eur, o rok dříve hospodařila se ztrátou 626 miliónů eur. Alitalia nevykázala provozní zisk od roku 1998. Nejvíce ji tíží vysoké náklady, konkurence levnějších přepravců, časté stávky, prudké zdražení pohonných hmot a pokles zájmu pasažérů, kteří měli obavy z bankrotu společnosti.
Ostatní: podíl 49,9 procenta akcií společnosti drží italská vláda, která se jej již několikrát neúspěšně pokusila prodat.
Související témata:

Výběr článků

Načítám