Článek
„Díváme se na každé pracoviště, zda se tam dají snížit náklady. Obracíme každý kámen,” řekl Faury listu.
Evropský výrobce letadel reaguje na koronavirovou krizi, která na měsíce drasticky omezila mezinárodní lety. Masivní pokles zájmu o létání snížil poptávku po nových strojích ze strany leteckých společností. „Od vývoje v aerolinkách se nemůžeme oddělit,” dodal Faury.
„Snížení produkce o 40 procent znamená, že se dostaneme zpátky na úroveň, kde jsme byli zhruba před deseti až 15 lety, a tehdy jsme měli v Evropě stejné uspořádání. Zásadní otázku strukturální změny bychom proto mohli řešit až později, kdy budeme mít jasněji o tom, jak se bude trh dále vyvíjet,” uvedl Faury.
Výrobce leteckých motorů Rolls-Royce propustí 9000 lidí
Kolik ze 135 tisíc pracovních míst bude firma muset zrušit, chce Faury oznámit až po rozhovorech se zaměstnanci do konce července. Podle listu Der Spiegel se spekuluje až o 15 tisíc pracovních místech v divizi civilního létání, kde pracuje 90 tisíc lidí.
V dubnu a v květnu firma plnila výrobní plán jen z 80 procent – v dubnu dodala místo plánovaných 75 jen 14 letadel. Mnohé už vyrobené stroje jsou prozatím zaparkované, protože aerolinky je kvůli krizi na trhu s létáním neodebírají. Faury očekává, že srovnat výrobu a dodávky se nepodaří dříve než na konci roku 2021.
V čele Airbusu Guillaume Faury stojí zhruba rok. Zpočátku plánoval rozšiřování výroby. Pandemie ale všechno změnila a o přežití nyní bojuje celé letecké odvětví, od dodavatelů leteckých součástek přes výrobce až po aerolinky.