Článek
Čeho konkrétně se případ korupce týká, není úplně jasné. Podle dřívějších informací sám Airbus upozornil na nesrovnalosti v účtování odměn externím poradcům s tím, že by se mohlo jednat o korupci.
Takzvaná dohoda o přiznání viny (v anglosaském právu corporate plea deal) umožňuje společnostem zabránit trestnímu stíhání, pokud přiznají pochybení, slíbí nápravu situace a s regulátorem se domluví na výši pokuty, kterou mu zaplatí.
Boeing zvažuje pozastavení výroby letadel 737 MAX

Ve Velké Británii by však případ měl ještě mít kriminální dohru. Tamní úřad pro boj s podvody (SFO) zřejmě vznese obvinění proti konkrétním zaměstnancům dceřiné společnosti Airbusu GPT, kteří se měli dopouštět uplácení, aby firmě zajistili vládní zakázku za 2 miliardy liber (60 miliard korun).
Částka je o 15 miliard vyšší, než se čekalo
Britská média Financial Times a BBC již v průběhu týdne uvedla, že se zřejmě zmíněné tři regulační orgány s Airbusem domluvily na urovnání případu.
Spekulovalo se o částce kolem tří miliard eur (téměř 76 miliard korun), výsledná částka je ještě o 0,6 miliardy eur (15 miliard korun) vyšší.
Zatím nejvíce za urovnání vyšetřování zaplatila automobilka Rolls-Royce. V jejím případě vyrovnání s britskými, americkými a britskými úřady dosáhlo částky 671 milionů liber (20 miliard korun).