Článek
EADS rovněž oznámila, že finanční ředitel její skupiny Hans Peter Ring se od 1. ledna 2007 stane i finančním ředitelem Airbusu. Louis Gallois, který je jedním z šéfů EADS, už byl jmenován výkonným ředitelem Airbusu. Vystřídá tak na tomto postu Andrease Sperla.
Airbus 380 poprvé vzlétl 27. dubna 2005. Měří 72,7 metru, rozpětí křídel má 79,8 metru, výšku 24,1 metru a dolet až patnáct tisíc kilometrů. V běžné úpravě s první a ekonomickou třídou bude jeho kapacita 555 cestujících. Počítá se i s verzí pro charterové lety, která by byla schopna přepravit dokonce 853 pasažérů.
Singapore Airlines musí premiéru odložit
Na pravidelných linkách měl mít A380 světovou premiéru letos v prosinci v barvách Singapore Airlines (SA). Ta na zahajovací let na trase Londýn-Singapur-Sydney už rozeslala pozvánky.
Počátkem října jí ovšem Airbus oficiálně oznámil, že dodávku prvního A380 posune o celý rok na poslední čtvrtletí 2007. Dalších osmnáct objednaných velkoletadel obdrží SA až v roce 2008 nebo ještě později. [celá zpráva]
"Zpoždění je pro nás samozřejmě zklamáním. Na základě uzavřené smlouvy bude teď Airbus muset zaplatit penále za nedodržení termínu," sdělila Právu společnost Singapore Airlines.
Jak ale SA zdůrazňují, i nadále zůstanou prvním leteckým dopravcem, který bude superjumbo A380 operovat na pravidelných linkách. Dodávka prvních čtyř letadel tohoto typu má totiž směřovat z montážních hal Airbusu ve francouzském Toulouse právě do Singapuru.
Zakázka Emirates na 45 letounů rovněž ohrožena
Celkem má Airbus zakázky na 149 těchto velkoletadel. Každé z nich bude stát kolem 250 miliónů eur (v přepočtu sedm miliard korun). Tedy sedmkrát více, než je cena airbusů A319 a A320, jež Airbus dodává Českým aeroliniím.
Trpělivost kvůli potížím Airbusu ztrácí letecká společnost Emirates, která si objednala pětačtyřicet letadel A380, tedy vůbec nejvíce. Má za ně v přepočtu zaplatit zhruba 300 miliard korun.
V minulých dnech společnost Emirates oznámila, že do Toulouse vyšle tým odborníků, aby posoudili, jak to s výrobou obřího letadla vlastně vypadá.