Článek
AirBnB nesdělila, jak nový kapitál použije, očekává se ale, že jej využije k další globální expanzi. Od svého založení v roce 2008 se sanfranciská firma rychle rozrůstá a nyní působí ve zhruba 65 tisících městech světa.
Vydělává tím, že majitelům nemovitostí zprostředkovává krátkodobé pronájmy, z hodnoty každé rezervace si bere tři procenta a hostům účtuje poplatek 6-12 procent. Svými cenami a širokou nabídkou představuje vážnou konkurenci tradičním hotelům a penzionům.
Firma žádné své hospodářské výsledky nezveřejňuje. Podle zpráv médií poprvé vytvořila zisk ve druhém pololetí loňského roku a předpokládá se, že základní ziskovost si udrží i nadále. Podle médií AirBnB nemá v plánu vstoupit v brzké budoucnosti se svými akciemi na veřejný trh.
Terč kritiky
AirBnB v poslední době začíná svůj záběr rozšiřovat a začala nabízet nové služby, například na zakázku připravené prohlídky měst nebo zážitkové akce s místními znalci. Je však rovněž terčem kritiky za to, že v některých městech její působení vede ke zvyšování cenové hladiny nájmů a ke zhoršování nedostatku dostupného bydlení.
AirBnB již od investorů získala přes tři miliardy dolarů. Nyní je to technologický startup, tedy začínající firma, s druhou nejvyšší tržní hodnotou po americkém internetovém zprostředkovateli osobní přepravy Uber, jehož hodnota dosahuje 70 miliard dolarů.