Článek
Příjmy se zvýšily o 2,5 procenta na 26,5 miliardy eur (682 miliard korun) díky vyšším cenám letenek a obsazenosti letadel. Provozní zisk se však snížil o téměř 31 procent na 1,332 miliardy eur, protože výrazně stouply náklady na pohonné hmoty o 451 milionů eur. Letos firma počítá s dalším nárůstem nákladů na pohonné hmoty o 650 milionů eur (16,7 miliardy korun).
Firmu také zasáhla letní vlna stávek, která připravila aerolinky o 335 milionů eur a způsobila výměnu generálního ředitele. Tím se stal Ben Smith, kterému se podařilo obnovit klid mezi zaměstnanci, jimž slíbil růst mezd výměnou za vyšší flexibilitu.

Šéf Air France KLM Benjamin Smith
Smith uvedl, že v letošním roce se zvýší spolupráce mezi dvěma hlavními aerolinkami - tedy francouzskými Air France a nizozemskými KLM. Mimo jiné se zlepší koordinace při rozhodování o trasách a flotile. Smith si od toho slibuje posílení pozice aerolinek v Evropě i celosvětově.
Podle plánu, který byl ve středu představen, budou téměř po 15 letech od fúze mezi Air France a KLM rozhodnutí o sítích, flotile a komerční strategii přijímána na skupinové úrovni, a ne jednotlivými společnostmi, jak je tomu doposud.
Firma současně varovala před nejistým globálním vývojem v letošním roce kvůli geopolitickému napětí v některých zemích, ve kterých působí, a vysokým cenám pohonných hmot, napsaly agentury AP a Reuters.