Článek
Příjmy se zvýšily o 2,5 procenta na 26,5 miliardy eur (682 miliard korun) díky vyšším cenám letenek a obsazenosti letadel. Provozní zisk se však snížil o téměř 31 procent na 1,332 miliardy eur, protože výrazně stouply náklady na pohonné hmoty o 451 milionů eur. Letos firma počítá s dalším nárůstem nákladů na pohonné hmoty o 650 milionů eur (16,7 miliardy korun).
Firmu také zasáhla letní vlna stávek, která připravila aerolinky o 335 milionů eur a způsobila výměnu generálního ředitele. Tím se stal Ben Smith, kterému se podařilo obnovit klid mezi zaměstnanci, jimž slíbil růst mezd výměnou za vyšší flexibilitu.
Smith uvedl, že v letošním roce se zvýší spolupráce mezi dvěma hlavními aerolinkami - tedy francouzskými Air France a nizozemskými KLM. Mimo jiné se zlepší koordinace při rozhodování o trasách a flotile. Smith si od toho slibuje posílení pozice aerolinek v Evropě i celosvětově.
Podle plánu, který byl ve středu představen, budou téměř po 15 letech od fúze mezi Air France a KLM rozhodnutí o sítích, flotile a komerční strategii přijímána na skupinové úrovni, a ne jednotlivými společnostmi, jak je tomu doposud.
Firma současně varovala před nejistým globálním vývojem v letošním roce kvůli geopolitickému napětí v některých zemích, ve kterých působí, a vysokým cenám pohonných hmot, napsaly agentury AP a Reuters.