Článek
"Předpokládáme, že česká vláda chce najít zájemce o významnou část (ČSA). Nemáme mnoho informací, ale samozřejmě to bedlivě sledujeme, protože ČSA jsou partnerem z aliance Skyteam," řekl Gourgeon.
Evropské aerolinky se teď snaží různě přeskupovat, aby mohly lépe čelit dopadům hospodářské krize. Ta v posledních měsících přispěla k útlumu letecké dopravy.
Gourgeon nicméně nedal konkrétní odpověď na otázku, zda firma oficiálně vyjádří zájem o privatizaci ČSA do 23. března, což je konečný termín. "Ano, něco vyjádříme," řekl Gourgeon podle agentury Reuters.
Air France-KLM se k podání nabídky na převzetí podílu v ČSA chystá jen krátce poté, co získala čtvrtinový podíl v italském vlajkovém leteckém dopravci Alitalia. Nyní se francouzsko-nizozemský přepravce chystá zahájit činnost společného podniku s americkou leteckou společností Delta, s kterou bude provozovat lety přes Atlantik.
Jak ČSA, tak Alitalia jsou členy aliance Skyteam, v jejímž čele je právě Air France-KLM a Delta. Air France-KLM je největším leteckým přepravcem v Evropě a Gourgeon v čele podniku stojí od ledna. Pondělní rozhovor byl pro něj první, který v zahraničí poskytl od nástupu do funkce.
Air France a KLM se spojily v roce 2004 a právě Gourgeon měl na tomto spojení velkou zásluhu. Spojení obou aerolinek je ale jen volné a obě firmy si své sítě dál provozují odděleně. Využívají ale společného zázemí.
Zájem o ČSA má i Aeroflot
Výběrové řízení na nového majitele ČSA vyhlásilo 5. února ministerstvo financí. Zájemci mohou podávat přihlášky do 23. března. Zájem o ČSA opakovaně potvrdil ruský Aeroflot, náměstek generálního ředitele Lev Košljakov řekl, že ruská firma stále hledá v Česku partnera, aby s ním mohla nabídku společně předložit. Aeroflot podle Košljakova proto zatím nabídku nepodal, ale připravuje ji. Bez partnera se Aeroflot o privatizaci ucházet nemůže.