Hlavní obsah

Ahold se zaměří na ČR, zavře obchody na Slovensku a v Polsku

AMSTERODAM

Nizozemský maloobchodní řetězec Ahold zavře své obchody na Slovensku a v Polsku, naopak se více zaměří na rozvoj svých prodejen v České republice. Ahold v České republice provozuje supermarkety Albert a hypermarkety Hypernova.

Článek

Ahold v pondělí oznámil nové plány a upřesnil své finanční cíle vyplývající ze strategického hodnocení svého podnikání.

"Investice ve střední Evropě zaměříme na naše vedoucí postavení v České republice. Ačkoliv je Česká republika vysoce konkurenční trh, naše zdejší pozice a posílená organizace nám poskytuje základ pro úspěšný růst," uvádí společnost Ahold.

"Prodáme naše maloobchodní společnosti v Polsku a na Slovensku, kde nejsme číslem jedna nebo dvě na temnějších trzích a máme tam celkově nízký tržní podíl. Přestože se na těchto dvou trzích očekává růst, zajištění naší vedoucí pozice by vyžadovalo významný objem investic a pozornost managementu. Proto jsme se rozhodli opustit oba tyto trhy," dodala společnost. 

Ahold se zbaví nevýnosných podniků

Ahodl také podle nové strategie prodá americký U.S. Foodservice a Tops. U.S. Firma chce také pokračovat s úpravami cenové politiky a snížení provozních nákladů o 500 miliónů euro do konce roku 2009.

Tržby firmy Ahold stouply ve třetím čtvrtletí meziročně o 0,7 procenta na 10,3 miliardy eur. Ahold loni převzal v ČR 56 prodejen české sítě Julius Meinl.

Strategie a cíle Aholdu:

  • Prodat společnost U.S. Foodservice
  • Jmenovat operačního ředitele (COO) pro evropskou divizi a operačního ředitele pro americkou divizi
  • Snížit provozní náklady o 500 milionů euro do konce roku 2009
  • Prodat prodejny Tops (USA) a maloobchodní společnosti v Polsku a na Slovensku
  • Prodat obchodní podíl v Jeronimo Martins Retail (Portugalsko)
  • Zavést program na podporu obchodních značek a upravit cenovou politiku
  • Růst tržeb o 5 % a obchodní marže o 5 %
  • Použít výnos z prodeje výše uvedených subjektů primárně pro akcionáře a snížení závazků

Ahold v ČR loni zaujal třetí příčku mezi obchodními řetězci. Měl obrat 36 miliardy korun. První byl velkoobchodní řetězec Makro, jehož tržby byly největší ze všech obchodních řetězců. Na druhém místě je v ČR německá skupina Schwarz s řetězci Kaufland a Lidl.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám