Hlavní obsah

Agresivita prodejců na předváděcích akcích narůstá, zjistila ČOI

Praha

Česká obchodní inspekce (ČOI) letos zjistila porušení zákonů u 70 procent kontrolovaných předváděcích akcí, na kterých jsou hlavně seniorům nabízeny například deky, domácí spotřebiče, nádobí či masážní a relaxační pomůcky. Uvedl to ústřední ředitel ČOI Jan Štěpánek, podle kterého agresivita prodejců stále roste.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

ČOI letos od ledna do září provedla 170 kontrol zaměřených na předváděcí akce, porušení zákonů zjistila na 120 z nich. Prodejci často klamali zákazníky a používali agresivní obchodní praktiky, pomocí nichž jim vnucovali mnohdy velmi předražené výrobky. ČOI za tyto prohřešky dosud uložila 71 pokut v celkové hodnotě 1,3 miliónu korun. Loni inspektoři ČOI závady odhalili na polovině předváděcích akcí.

Organizátoři loni inspektory často na předváděcí akce nevpustili, a to ani po předložení služebního průkazu. Štěpánek proto rozhodl o vytvoření speciálního týmu, který v utajení kontroluje tyto akce, jež se navzdory špatným zkušenostem stále těší značné popularitě hlavně mezi seniory.

Pohádkové výdělky

Prodejci na předváděcích akcích přitom podle časopisu dTest používají stále agresivnější nezákonné praktiky. Zákazníkům například pomocí nového triku upírají jejich právo odstoupit do 14 dnů od uzavřené smlouvy.

Právní poradce časopisu dTest Jan Votočka upozornil, že zboží je na předváděcích akcích prodáváno i za desetinásobek jeho běžné ceny. Někteří prodejci se podle něj chlubí, že za víkend prodejem předraženého zboží vydělají i několik stovek tisíc korun.

Anketa

Účastníte se předváděcích akcí?
Ano, pravidelně
0,7 %
Ano, občas
3,3 %
Ne, mám k nim nedůvěru
96 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1499 čtenářů.

Výběr článků

Načítám