Článek
Největší podíl na tom mají aerolinky Emirates. Ty oznámily nákup třiceti letadel Boeing 787 Dreamliner za 8,8 miliardy dolarů a 50 Airbusů A350XWB za 16 miliard. Firmám ale nové příjmy nepřinesou, jde jen o změny ve starších objednávkách.
V případě Boeingu Emirates převedly část objednávky nové generace velkokapacitního širokotrupého Boeingu 777X na osvědčené dreamlinery, protože vývoj typu 777X se pozdržel kvůli potížím s motory.
Emirates si v roce 2014 objednaly 150 Boeingů 777X, jako náhradu za superjumba A380, nyní se domluvily na zkrácení objednávky na 126 letadel.
Emirates koupí 30 dreamlinerů za 200 miliard korun
Také u Airbusu jde o změnu starší objednávky. Když na začátku roku Emirates odstoupily od nákupu dalších A380, domluvily se na odebrání 30 strojů A350XWB a 40 kusů A330neo. Nyní zvýšily první objednávku a druhou zrušily.
Přesto je zvýšení počtu A350, které mají být dodávány od roku 2023, ranou pro Boeing, neboť jde o konkurenci k typu 777X.
I bez objednávek od Emirates je na tom Airbus lépe, protože Air Arabia si objednala 120 Airbusů A320 za 14 miliard dolarů, čímž ztrojnásobí svou flotilu. EasyJet si objednal 12 Airbusů A320neo za 1,33 miliardy a Air Senegal osm A220 za 648 milionů dolarů.
Útěchou Boeingu může být, že i když po tragických nehodách jsou stále uzemněny jeho stroje 737 MAX, podařilo se mu získat 60 objednávek na ně za 7,2 miliardy dolarů.