Článek
Firma očekává, že se u zisku letos vrátí na úroveň z doby před pandemií covidu-19, ve výsledcích hospodaření jej v pondělí odhadla nejméně na jednu miliardu eur.
Analytici očekávali, že zisk před zdaněním v pololetí vzroste na 1,39 miliardy eur. Výsledek i tak výrazně překonal předchozí rekord za první finanční pololetí, který činil 1,29 miliardy eur za šest měsíců do konce září 2017.
Oživení dopravy a ziskovosti bude patrně pokračovat velmi výrazně nejméně po dobu příštích tří let, uvedl šéf aerolinek Michael O'Leary. Tento trend podle něj umožní Ryanairu, který je už teď největší v Evropě podle počtu cestujících, citelně zvýšit podíl na trhu.
Irské aerolinky počítají se ztrátovou zimou. Za finanční rok 2023, který skončí v březnu, očekávají zisk po zdanění v rozmezí od jedné do 1,2 miliardy eur. Tento odhad je podle společnosti závislý na tom, že se nevyskytnou nepříznivé vlivy.
Let jako z pekla. Opilí influenceři řádili při cestě na Ibizu
O´Leary: Obavy byly přehnané
„Obavy z dopadu recese a rostoucí inflace spotřebitelských cen na obchodní model společnosti Ryanair byly v posledních měsících značně přehnané,“ uvedl O'Leary. „Očekáváme, že tyto silné výchozí faktory budou i nadále podporovat silný růst dopravy a průměrné ceny letenek přinejmenším v příštích 18 měsících,“ dodal. Předpovídá velmi silný růst zisku a objemu dopravy v příštích třech letech za předpokladu, že ceny ropy zůstanou relativně stabilní.
S ohledem na výsledky za druhé čtvrtletí O'Leary konstatoval, že za své profesní působení ještě neviděl současný růst dopravy o 15 procent a cen letenek o 14 procent.
Ryanair přepravil za šest měsíců do konce září rekordních 95 milionů cestujících. Společnost zvýšila odhad počtu cestujících za celý finanční rok na 168 milionů z dosud očekávaných 166,5 milionu. Předchozí roční rekord z období před pandemií činil 149 milionů cestujících. Finanční ředitel Neil Sorahan uvedl, že počet cestujících by příští rok mohl vzrůst na 185 milionů.
Poměrně optimistický výhled v posledních týdnech zveřejnili i další konkurenti. Aerolinky Wizz Air, společnost IAG, která vlastní British Airways, a Lufthansa uvedly, že navzdory obavám z inflace zaznamenávají stále silný prodej letenek.