Článek
Jednání výboru se zúčastnil i ministr dopravy Dan Ťok (za ANO), který se zvýšením rychlostního limitu zásadně nesouhlasí. Jak prohlásil, bylo by to velké riziko.
„Dálnice jsou v ČR konstruovány na 130 kilometrů v hodině. Při vyšší rychlosti nebudou splněny rozhledové podmínky pro bezpečné zastavení auta v případě nouze v odstavném pruhu,“ argumentoval Ťok.
Většina členů ústavně-právního výboru však jeho obavy nesdílela a zvýšení rychlosti naopak podporuje. Vážné výhrady měl ovšem výbor k jinému ustanovení novely, které dává policii právo veta v případě dopravních staveb, jež by mohly ovlivnit bezpečnost silničního provozu. Proto doporučil, aby byla předloha Sněmovně vrácena.

Kde by se mohlo podle ODS jezdit 150 km/h
Plénum Senátu novelu projedná 17. června a je pravděpodobné, že doporučení ústavně-právního výboru vyslyší.
Sněmovna by musela hlasovat znovu
V tom případě bude muset Sněmovna o novele hlasovat znovu. Prezident Miloš Zeman se dal navíc slyšet, že ji v případě schválení v nynější podobě nepodepíše, protože se zvýšením rychlosti nesouhlasí. [celá zpráva]
Jak už Právo informovalo, touto novelou mají být téměř všechny rychlostní silnice v lednu příštího roku přejmenovány na dálnice. Dálniční síti ČR by tak automaticky přibylo přes 300 kilometrů.

Silnice I. třídy navržené ke zvýšení rychlosti na 110 km/hod
Kromě administrativního rozšíření dálniční sítě se má také na 24 silnicích první třídy zvýšit rychlostní limit z dnešních devadesáti na 110 km/h.
Týkalo by se to ovšem pouze 150 kilometrů z celkových 6500 km jedniček.