Článek
„Důvodem k zavedení modrých zón je zlepšení podmínek parkování ve Zlíně. Realizaci město plánuje na začátek roku 2027. Systém má zajistit efektivní využití parkovacích ploch, ochranu rezidentů a postupné snižování dopravní zátěže ve městě,“ vysvětlil za zlínskou radnici mluvčí Tomáš Melzer.
Radnice už pro veřejnost spolu s Technickými službami Zlín uspořádala první veřejné setkání v souvislosti s těmito případnými novinkami. A další budou následovat v místní části Malenovice a na sídlišti Jižní Svahy.
Praha zvažuje zvýšení cen v některých zónách placeného stání

Diskuse se rozběhla i na sociálních sítích, odkud sbírá vedení města rovněž názory veřejnosti. „První debata ukázala, že občané mají o téma parkování ve Zlíně velký zájem. Je pro nás klíčové získávat podněty přímo od lidí, kteří parkování každodenně řeší. Díky těmto diskusím můžeme lépe přizpůsobit zavádění modrých zón potřebám města i jeho obyvatel,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Michal Čížek (ANO).
Město už má k dispozici i výsledky z on-line dotazníku, kde svůj názor vyjádřilo zhruba patnáct set Zlíňanů.

Modré zóny v místní části Prahy Strašnicích
Někteří lidé k návrhu zůstávají skeptičtí. „Upřímně? Jako ex Pražák to beru jen jako tahání peněz z lidí. Na Praze 6 se slibovalo, že když budou zóny, tak se bude lépe parkovat, jenže reálně to stálo furt za prd. Taková Praha 7 vydala víc povolenek parkování, než reálně bylo parkovacích míst,“ uvedl na sociálních sítích města Zlín Patrik H.
„Chápu, že chce město vyřešit obsazenost některých parkovacích míst. Ale někteří lidi dojíždí za prací třeba i třicet kilometrů a teď ještě budou rádi, že někde zaparkují a jako bonus si za to budou muset zaplatit. Tohle řešení je spíše jen šité horkou jehlou,“ obává se Jakub V.
A Nikola B. pod stejným příspěvkem doplnila: „Já například parkuji u zimního stadionu a parkuje tam x dalších kolegů. Kde mám parkovat, až to bude zpoplatněné? A nějaké řeči, že mám jezdit MHD, nezlobte se, ale každý nemá přímé spoje a je rozdíl, zda člověk jede třicet minut autem nebo hodinu a půl s dvěma přestupy MHD. Takže teď skrz nějaké modré zóny budu ještě platit patnáct set až dva tisíce korun za nějaké parkovací místo v centru? Když už tak dám z výplaty tři až čtyři tisíce za benzin.“
Projekt ve fázi sběru informací
Radnice se snaží veřejnost uklidnit a tvrdí, že o modrých zónách ještě není zcela rozhodnuto. „Spousta věcí k řešení vyplyne z následujících jednání a připomínek. Projekt je nyní ve fázi sběru dat,“ doplnili úředníci města pod jedním z příspěvků na sociálních sítích.
Systém modrých zón zavádí zvýhodněné parkování pro obyvatele města, takzvané rezidenty, a firmy v něm sídlící a podnikající (abonenty). Pro držitele průkazu ZTP se nic podle města nezmění a v místech, kde jsou rezidenty nebo abonenty, zaparkují bezplatně jako doposud.
Parkovací zóny jsou už i v pražských Strašnicích
