Hlavní obsah

Sypače i policie budou na D6 vyjíždět ze střediska, které se začalo za půl miliardy stavět u Lubence

U dálnice D6 mezi Karlovými Vary a Prahou začala nedaleko Lubence v Ústeckém kraji výstavba prvního střediska údržby této důležité komunikace. Společně s tím tam má vyrůst také sídlo policejního dálničního oddělení. Předpokládané náklady na realizaci celého záměru přesahují půl miliardy korun.

Foto: ŘSD

Budoucí podoba sídla správy a údržby dálnice D6 u Lubence

Článek

„V současné době se v celé délce dálnice D6 nenachází žádné středisko správy a údržby dálnice,“ připomněl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl s tím, že údržbu D6 kvůli tomu nezajišťují sami silničáři, ale smluvně najaté externí firmy. Vznik vlastního střediska údržby je podle Rýdla nejen proto velmi důležitý. „Výstavbou zrychlíme údržbu dálnice D6 od Karlových Varů po Kněževes, což je zhruba šedesát tři kilometry,“ vysvětlil mluvčí.

Středisko správy a údržby dálnice (SSÚD) se bude nacházet na trase dálnice D6 u exitu 77, tedy u mimoúrovňové křižovatky u Lubence. „V areálu SSÚD bude umístěno dvanáct stavebních objektů potřebných pro správu a údržbu daného úseku dálnice D6,“ prozradila Kamila Zahálková z týmu komunikace ŘSD, podle níž se má jednat například o provozní budovu, garáže, sklady a podobně.

Foto: ŘSD

Vizualizace úseku dálnice mezi Knínicemi a Bošovem

K zajištění správy, provozu a údržby se počítá celkem se čtyřiceti pracovníky. „V garážích bude umístěno dvanáct velkých nákladních automobilů, tedy sypačů, zhruba devět malých nákladních automobilů, univerzální manipulátor, kolový nakladač a dva osobní vozy,“ vypočítala Zahálková s tím, že je prostor dále navržen pro asi dvacet výstražných vozíků a různé výměnné nástavby na nákladní automobily.

Další podobné středisko údržby by mělo na dálnici D6 vzniknout ještě u Sokolova. Tam je ale předpoklad zahájení jeho výstavby až napřesrok. Zprovoznění pak o dva roky později, tedy v roce 2029. Vzniknout má u sjezdu do Sokolova a na Staré Sedlo.

Část stavby dálnice D6 u Karlových Varů má územní rozhodnutí

Karlovarský kraj

Stavba samotné dálnice D6 pokračuje podle plánů. Dva úseky u Hořoviček a Hořesedel, dlouhé téměř patnáct kilometrů, chce ŘSD zprovoznit ještě letos v září. Dálnice D6 ve Středočeském kraji by tím měla být zcela dokončena. V březnu se má začít stavět skoro osm kilometrů dlouhý úsek D6 mezi Knínicemi a Bošovem na Karlovarsku. Letos by také měla začít stavba dalšího karlovarského úseku, a to sedm kilometrů dlouhé části mezi Žalmanovem a Knínicemi.

Na stavbu dálnice v sedmikilometrovém úseku Olšová Vrata-Žalmanov získali silničáři před nedávnem potvrzené územní rozhodnutí, což se dlouho nedařilo. Celá dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary by měla být hotová v roce 2028. Ze zhruba sto čtrnácti kilometrů dlouhého spojení zbývá dokončit kolem padesáti šesti kilometrů dálnice.

Foto: Vizualizace ŘSD

Mimoúrovňová křižovatka u Žalmanova

Výběr článků

Načítám