Článek
Dobudování dálnice se tak znovu přiblížilo. Posledním úsekem s vydaným územním rozhodnutím je pětikilometrový dálniční obchvat Postoloprt na Lounsku. Podle Ředitelství silnic a dálnic půjde o jeden z nejnáročnějších úseků, který vede záplavovým územím Ohře a Chomutovky a kříží dvě železniční tratě. Předpokládaná cena přesahuje tři miliardy korun.
Dálnice D7 vzniká přeměnou dvoupruhové silnice I/7 na čtyřpruhovou. „Jedním z nejdůležitějších důvodů přestavby silnice I/7 je zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické průmyslové zóny Žatec-Triangle, vybudované v prostoru bývalého vojenského letiště,“ uvádí ŘSD.
Krajský úřad Ústeckého kraje vydal územní rozhodnutí na stavbu “D7 Postoloprty, zkapacitnění obchvatu”. Stavba délky 4,8 km je posledním úseku D7 od D0, která není v provozu, resp. v realizaci. Na stavbu je zpracována DPS a zahajuje se majetkoprávní příprava. pic.twitter.com/a4Kre1uenZ
— Radek Mátl (@MatlRadek) March 26, 2025
Stavební firmy aktuálně pracují na třech úsecích dálnice: z Knovízu na Slaný-západ, Slaný-západ–Kutrovice a Kutrovice–Panenský Týnec. Vedle stávající silnice I/7 tu vznikají nové jízdní pruhy dálnice, po jejich dokončení se na ně přesune doprava a původní silnice I/7 se přebuduje na druhý dálniční pás. Nejdále jsou stavební práce na úseku do Panenského Týnce, hotovo by tam mělo být už v příštím roce.