Hlavní obsah

U Slaného se začal rýsovat zárodek dálnice D7

3:55
3:55

Poslechněte si tento článek

Střední Čechy

Na bláto a stavební stroje mohou narazit řidiči cestou mezi Prahou a Chomutovem v okolí Slaného. Řidiči jedoucí od Prahy před Slaným sjedou ze stávajícího úseku dálnice D7 a najedou na dvouproudou silnici první třídy. Z dálnice D7 ještě chybí 24 kilometrů, které se začínají stavět. Nynější silnice mezi obcí Knovíz a Panenským Týncem se bude postupně proměňovat na dálnici. Sousedství se staveništěm by ale mohlo být rizikem pro provoz, zvláště v období, jako je to současné.

Výstavba chybějící části D7 poblíž SlanéhoVideo: Radek Plavecký, Novinky

Článek

„Zejména těžká technika se tady bude pohybovat pořád. S tím souvisí i možnost, že bude silnice znečištěná,“ upozornil koordinátor stavby Václav Marvan. „Provádí se skrývka zeminy, materiál se odváží, hlavně v první polovině stavby to tak bude, ale pak se zase bude navážet další materiál, nákladní auta se tady budou pohybovat stále, takže to riziko tady bude,“ dodal Marvan a apeloval, aby zástupci přilehlých obcí situaci sledovali, využívali kontrolních dní a vše hned hlásili. „Je třeba stavbu kontrolovat a hned řešit, aby zhotovitel čistil vozovku,“ uvedl Marvan.

Mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jiří Veselý potvrdil, že v těchto dnech se pracuje na skrývce a v místě stavby se pohybují bagry a další technika. „Nezvykle teplé lednové počasí práce mírně komplikuje, a to kvůli značně podmáčenému terénu a zemině s vysokým obsahem jílu,“ uvedl Veselý.

Například ve čtvrtek byla hlavní silnice celkem čistá, horší to bylo na vedlejších komunikacích, třeba v obci Třebíz, kde pracovaly bagry.

Foto: ŘSD

Schéma rozkouskované dálnice D7 s plánovanou výstavbou

Chybějící středočeská část se začala stavět na sklonku minulého roku. Stavbaři přistavují podél nynější silnice další pás, kde vzniknou nové dva pruhy dálnice. Až budou hotové, přesune se na ně provoz, zatímco ze staré silnice se začnou budovat zbylé dva dálniční pruhy. „Dva roky to bude ovlivňovat zdejší život. Pro řidiče to znamená, že až do konečné dostavby budou jezdit bez větších omezení stále dvěma pruhy, tedy jedním v každém směru. Nebudou žádné objížďky,“ ujistil Marvan.

Na stávající silnici by neměla být trvale a celoplošně ani omezená rychlost. „Jezdit by se mělo devadesátkou, jen na místech výjezdů ze staveniště bude určité omezení, snížení rychlosti na padesát nebo sedmdesát podle dohody s policií,“ doplnil koordinátor dostavby.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Výstavba dálnice D7 mezi Slaným a Panenským Týncem

Tříkilometrová část dálnice u Kutrovic by měla být zprovozněna na konci roku 2026, zbytek v roce 2027. Součástí budou dvě odpočívky u Netovic s čerpacími stanicemi. Na každé straně budou parkoviště zhruba pro čtyři desítky kamionů, přibližně dvacítku osobních aut a třeba i několik karavanů a autobusů.

Kromě toho na křížení budoucí dálnice se silnicí I/16 má vzniknout středisko policie a pro údržbu vozovky. „Bude tady středisko policie, sklad soli, garáže pro vozidla údržby,“ doplnil Marvan.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Práce na stavbě dálnice D7 mezi Slaným a Panenským Týncem

S určitým omezením budou muset počítat obce v okolí. Než bude zprůjezdněna dálnice, musí se postavit přeložky některých místních komunikací.

„Žádná obec nesmí zůstat odříznutá. Sice se neplánují žádné desítky kilometrů dlouhé objížďky, ale přece jen o pár kilometrů se můžou některé cesty prodloužit. Stejně tak to bude po dokončení dálnice. Teď je nájezdů na stávající silnici více, ale některé jsou nebezpečné. Pak na dálnici bude méně nájezdů, takže pro někoho to bude znamenat mírné prodloužení cesty k dálnici,“ vysvětloval Marvan.

Dálnici u pražského letiště zavře demolice lávky

Hlavní město Praha

Výběr článků

Načítám