Hlavní obsah

U D1 před Prahou cvičí záchranáři zásah u hromadné nehody. Na místě je více než sto figurantů

Praha, Středočeský kraj
Aktualizováno

Zásah desítek záchranářských posádek, hasičů a policistů je od středečního dopoledne vidět při průjezdu Pražským okruhem u Modletic a křížení s dálnicí D1 u Prahy. Nejedná se o reálnou dopravní nehodu, ale o simulaci a nácvik všech složek záchranného integrovaného systému.

Cvičení záchranářů u simulované hromadné nehody na Pražském okruhuVideo: Radek Plavecký, Novinky

Článek

Na nedostavěné části Pražského okruhu je nasimulovaná hromadná nehoda dvaceti osobních aut i nákladního auta převráceného na bok a také evakuace autobusu převážejícího vězně.

„Doprava na přilehlé dálnici není dotčená, pohybujeme se mimo na slepém rameni Pražského okruhu,“ ujistila mluvčí středočeských hasičů Tereza Sýkora Fliegerová.

Nad místem je možné spatřit monitorovací dron hasičů. Cvičení začalo ve středu od 12 hodin. Ještě předtím tam byly patrné přípravy. Mimořádná událost v podobě nácviku zásahu u hromadné nehody potrvá podle odhadu záchranářů do 17. hodin.

Celkem se cvičení zúčastní 140 zasahujících, 120 figurantů a 60 organizátorů. Nacvičuje se zejména vyprošťování, třídění a ošetření zraněných a péče o lidi uvízlé v koloně, kde bude cvičně blokovaných třicet aut se čtyřiceti lidmi.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Cvičení zásahu u simulované hromadné dopravní nehody na nedostavěné části Pražského okruhu.

Cvičení odůvodnil středočeský záchranný systém tím, že územím kraje prochází devět dálnic o celkové délce kolem 380 kilometrů, což je téměř třetina celkové délky dálniční sítě v republice.

„Dálniční síť je ve středních Čechách velmi hustá a provoz na ní je extrémně silný, dálnice jsou přetížené. Zasahujeme u téměř tisícovky nehod na dálnicích ročně,“ uvedl náměstek ředitele středočeských hasičů Miloš Hladík. Nejvíc se podle něj bourá na brněnské D1, mladoboleslavské D10 a plzeňské D5.

Specifikem zásahu je evakuace vězňů. Autobus s nimi uvázl v koloně za nehodou. Ve středních Čechách i několik věznic a odsouzení se často převážejí například na ošetření, k výslechům nebo na pracoviště. „Bezpečnostní pravidla vězeňské služby neumožňují, aby autobus vězeňské služby čekal v koloně, a proto bude na místo události povolán náhradní autobus a odsouzené osoby budou za účasti ozbrojených policistů překládat,“ objasnil Hladík.

Během simulované nehody záchranáři vyprostili a ošetřili 16 těžce zraněných a dalších 34 lidí se středním nebo lehkým zraněním. Při zásahu bylo také pět zemřelých a záchranáři se museli cvičně postarat o traumatizované lidi z jejich okolí.

Výběr článků

Načítám