Článek
Ze čtyř uchazečů nabídla vybraná firma cenu přes 408 milionů korun. Ražba průzkumné štoly o délce téměř 1,5 kilometru pro tunel Luka, který má být dlouhý přes 1,8 kilometru, bude trvat 28 měsíců.
„Ražba průzkumné štoly je nezbytným krokem, který pomůže přesně zjistit geologické poměry v daném místě výstavby tunelu, tím spíš, že v trase budoucí středočeské části dálnice D3 je riziko střetu se starými důlními díly,“ připomněl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jiří Veselý někdejší těžbu zlata v oblasti Jílového.
V následujících týdnech by měly začít přípravné práce, které potrvají zhruba čtyři měsíce. Pak zhruba dva roky potrvá samotná ražba a následující půlrok se budou vyhodnocovat výsledky. „Přístup do průzkumné štoly je navržen ze stávající silnice mezi obcemi Jílové u Prahy a Luka pod Medníkem,“ dodal Veselý.
Plánovaný nový dálniční úsek Jílové–Hostěradice dlouhý 4,5 kilometru by měl mít jeden tunel, tři mosty a lávku pro pěší. Tato část je jednou z plánovaných staveb dálnice D3, kam se má v budoucnu převést doprava ze stávající přetížené silnice I/3 vedoucí kolem Benešova.
Odhadované náklady na tuto část dálnice činí 5,6 miliardy korun. „Zahájení výstavby plánujeme v roce 2028 a uvedení tohoto úseku do provozu pak do čtyř let,“ dodal Jiří Veselý.
Připravuje se stavba vodovodů do Posázaví, místní se bojí ztráty vody kvůli tunelování D3
