Hlavní obsah

Obec se zbaví serpentin, nahradí je tunel pod zámkem

2:24
2:24

Poslechněte si tento článek

Střední Čechy

Začne hloubení tunelu pod zámkem. Správci silnic vybrali firmu, která postaví obchvat obce Jizerní Vtelno na Mladoboleslavsku. Nová silnice povede částečně tunelem, který vznikne v kopci pod zámkem Stránov, přímo pod příjezdovou cestou k němu.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Provoz nákladních aut v obci Jizerní Vtelno. Kamiony se tu těžko proplétají.

Článek

„Stavbu chceme zahájit v první polovině roku 2025 a do provozu bychom celý obchvat chtěli uvést do tří let,“ potvrdil blížící se velkou akci mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jiří Veselý.

Foto: ŘSD

Vizualizace jednoho z portálů tunelu pod zámkem Stránov

Stávající hlavní silnice mezi Mladou Boleslaví a Mělníkem vede centrem obce a kroutí se mezi zdejšími domy. V úzkých serpentinách se kolem sebe těžko prosmýknou dvě osobní auta, kamiony se tady složitě vyhýbají a čekají ve frontách na průjezd. O tom, že se občas nevešly, svědčí otlučené zdi domů. Ještě zhruba tři roky do ukončení stavby a zprovoznění obchvatu budou muset místní strpět hustý provoz aut.

Foto: ŘSD

Mapa s budoucím obchvatem a tunelem u obce Jizerní Vtelno na Mladoboleslavsku

Obchvat dlouhý 1285 metrů se obci zcela vyhne. Naváže pod zámkem na stávající silnici I/16, kde ve svahu vznikne i portál do tunelu. Kvůli stoupání zde budou dva jízdní pruhy ve směru na Mělník, jeden v opačném směru. Samotný tunel bude dlouhý 270 metrů. Pro zachování příjezdu k zámku a do osady Stránov bude zřízena půl kilometru dlouhá místní přístupová cesta.

„Stávající přístup historickou zdí bude dočasně po dobu výstavby tunelu zrušen a nahrazen provizorní komunikací, ale po zasypání tunelové trouby bude cesta postavena v původním rozsahu, tedy k objektu fary,“ upřesnil Veselý.

Do původního stavu bude vrácen i 4 metry široký chodník, který bude při stavbě tunelu přerušen. Ten má dál sloužit jako přístup pro pěší do osady Stránov a k zámku, případně pro vozidla rezidentů z přilehlých budov před historickou bránou.

Ředitelství silnic a dálnic původně odhadovalo cenu obchvatu na více než 922 milionů korun, nejvýhodnější nabídka jedné z osmi firem přihlášených do soutěže je 662 milionů korun. Kromě jednoho tunelu budou součástí stavby také dvě křižovatky, z toho jedna okružní.

Kamiony přestanou bourat do zdí, nový tunel na trase z Mladé Boleslavi do Mělníka je odvede pryč z obce

Domácí

Výběr článků

Načítám