Článek
Cena prací na 6,6 kilometru dlouhé stavbě je podle Ředitelství silnic a dálnic 1,5 miliardy korun.
Tím se dala do pohybu výstavba všech středočeských části této dálnice směřující z Prahy na Louny a Chomutov. Na konci minulého týdne se začal doplňovat úsek dlouhý necelých sedm kilometrů mezi Kutrovicemi a Panenským Týncem a už v říjnu se začalo s dílkem mezi těmito dvěma úseky u obce Lotouš.
„Míříme k tomu, že celá dálnice D7 mezi Prahou a Louny bude hotová v roce 2027,“ uvedl při středečním zahájení stavby u Slaného ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Proměna obchvatu
Nový dálniční úsek vznikne zčásti rozšířením silnice I/7 kolem Slaného, která bude fungovat jako pravá polovina dálnice. Levá polovina bude novostavba, tu chce Ředitelství silnic a dálnic zprovoznit už v létě 2026. pak se pustí do dostavby pravé části. Součástí stavby budou čtyři mosty přímo na dálnici, z nichž nejdelší s délkou 264 metrů překlene údolí Šternberského potoka.
Dálnice z Prahy k Chomutovu by měla celá měřit 83 kilometrů. Z této trasy ještě 24 kilometrů chybí. „V roce 2026 máme v plánu na D7 v Ústeckém kraji začít rozšiřovat obchvat Postoloprt, už příští rok bychom chtěli získat stavební povolení,“ řekl k dalšímu dílku do skládačky generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Chybějící části v Ústeckém kraji by měly být hotové do roku 2029.