Článek
Všichni budou muset v následujících dvou letech počítat s omezeními, zvláště v dopravních špičkách s ještě většími kolonami na objízdných trasách. Právě kvůli velkému náporu na tuto frekventovanou páteřní komunikaci se bude rozšiřovat vozovka, což je hlavním smyslem této velké akce.
Celá třída Václava Klementa bude čtyřproudá se dvěma pruhy v každém směru, v úseku u hlavní brány do automobilky u křižovatky s ulicí U Stadionu bude dokonce šestiproudá. Uprostřed bude oba směry dělit pás zeleně. Upravovat se budou chodníky, přibydou cyklostezky a odbočovací pruhy či zálivy pro zastávky autobusů.
Od neděle začnou práce v úseku od křižovatky s třídou Ludvíka Kalmy. Tato křižovatka zůstane ještě částečně průjezdná, ovšem odbočit tady bude možné jen z třídy Ludvíka Kalmy vlevo ve směru do centra města. Proto se ještě v těchto dnech narychlo rozšiřuje hned následující křižovatka s Laurinovou ulicí. Z třídy Ludvíka Kalmy už nebude možné odbočit vpravo před obchodní centrum, kde už se začne s bagrováním.
Praha volá po speciálním systému pro výuku dětí s odlišným mateřským jazykem
V první fázi do letošního léta bude uzavřený celý úsek až ke křižovatce s ulicí Jana Palacha. V této etapě bude ještě možné přejít třídu Václava Klementa napříč vytvořenými přístupy k branám automobilky.
„To bude platit až do celozávodní dovolené,“ upřesnil primátor Mladé Boleslavi Jiří Bouška (za ANO). V letním termínu celozávodní dovolené bude uzavřen i průjezd k hlavní bráně, aby se mohla přestavět stěžejní křižovatka s ulicí U Stadionu. V příštím roce se pak práce rozšíří i na úsek od křižovatky s ulicí Jana Palacha po křižovatku s ulicí 17. listopadu.
Celková rekonstrukce a rozšíření třídy Václava Klementa jsou plánovány na 25 měsíců, takže hotovo by mělo být v dubnu 2027. Stavbaři se ale děsí toho, co najdou pod zemí po zahájení výkopů. „Práce budou probíhat v intravilánu města, kde vedou nejrůznější sítě. V rámci rekonstrukce nejspíš narazíme na nepředpokládané skutečnosti, což se bude muset průběžně řešit, aby se dodržel termín dokončení,“ upozornil Milan Fiala z Krajské správy a údržby silnic, která je hlavním investorem akce.
Náklady na rekonstrukci jsou spočítané na 227 milion korun. Krajská správa silnic by měla zaplatit 163 milionů korun, o zbytek se dělí město Mladá Boleslav a zdejší vodohospodáři, kteří v rámci rekonstrukce vozovky vymění zdejší zastaralé vodovodní a kanalizační potrubí.

Třída Václava Klementa v Mladé Boleslavi bude dva roky uzavřená. Do léta zůstanou jen vstupy do automobilky.
Město by podle primátora Boušky mělo z vlastní pokladny platit sumu kolem 40 milionů. Jeho úkolem je budování cyklostezky, chodníků a veřejného osvětlení.
Během uzavírky hlavní třídy se dotkne změna také autobusů MHD a dálkových spojů. Zastávky MHD se přesunou do sousedních ulic Čechova a Jiráskova. Dálkové autobusy budou podle vedení radnice jezdit z dálnice po třídě Ludvíka Kalmy jen na nádraží a zase zpátky.
Očekává se, co uzavírka hlavní třídy udělá s provozem na okolních ulicích, kudy povede objízdná trasa. „Všude budou upravené semafory, aby byl na hlavní objízdné trase na Havlíčkově ulici upřednostněn provoz,“ doplnil vedoucí stavebního odboru Bohuslav Devátý. Město podle něj na toto období nenaplánovalo v této oblasti žádné další akce, které by mohly už tak dost komplikovanou situaci ještě zhoršit.
První tramvaje za hranice Prahy vyjedou do středočeských Zdib
