Článek
Bagry se zakously do neuralgického uzlu západočeské metropole 1. března, z hlediska souvisejících omezení a uzavírek jde o stavbu s pověstí nejnáročnější zdejší akce za poslední dekádu. „Proč v sobotu a v neděli na křižovatce u Makra, která nemá okolo žádnou bytovou zástavbu, nikdo nepracuje,“ ptal se na čtvrtečním jednání městského zastupitelstva představitel opozice Petr Suchý (TOP 09). „Je pro mne nepochopitelné, že na takhle klíčovém dopravním uzlu o víkendech nevidíte dělníka,“ prohlásil.
Vedoucí úseku výstavby plzeňského ŘSD Michal Bárta to vidí jinak. „Minulý víkend, konkrétně v sobotu 22. března, jsem tam projížděl a pracovalo se. Nevím, jestli v rozsahu, jaký bychom si představovali, ale pracovalo se tam,“ řekl Novinkám Bárta. „Nasmlouvané termíny zhotovitelé drží, všechno běží relativně, tak jak má,“ dodal.

S dopravními omezeními musejí řidiči počítat až do konce srpna.
Stavebních firem – akci má na starosti sdružení Eurovia CZ a Berger Bohemia – se zastal i náměstek plzeňského primátora Aleš Tolar (STAN): „Já mám informace, že minimálně o prvních dvou víkendech se tam pracovalo.“ Na akci za 274 milionů korun se kromě ŘSD podílí i město a kraj. Tolar připomněl, že žádný závazek „pracovních víkendů“ není. „Je stanovený pouze termín konečného splnění zakázky a jednotlivých etap,“ podotkl.
Úplně hotovo má být 31. října, se zprovozněním celé stavby se počítá na konci srpna a první etapa končí právě teď. „Další odstartuje v pátek 28. března,“ připomněl Bárta. Tato fáze potrvá jen do 5. dubna a v této době bude kruhová křižovatka uzavřena mezi rameny směřujícími do Obchodní a Folmavské ulice. Od 9. dubna do konce měsíce nebude pro změnu možné vyjíždět z rondelu na západní okruh.
Řád neexistuje
Před zahájením prací přes křižovatku projíždělo i třicet tisíc aut denně, v první březnový pracovní den tady šoféři čekali v kolonách i desítky minut. Pak se situace zlepšila, ale třeba ve čtvrtek 27. března museli policisté opět vydat varování. „Provoz víceméně stojí, proto zde dopravu korigují dopravní policisté,“ upozornila dopoledne policejní mluvčí Pavla Burešová.
Nějaký řád se podle ní vysledovat nedá. „Je to nárazové. Někdy je ranní i odpolední špička dobrá, někdy špatná. Někdy jsou problémy i v průběhu dne. Není v tom pravidelnost,“ podotkla.
Opravy u Sulkova
Na problémy se musejí řidiči připravit i u Sulkova na nedaleké mimoúrovňové křižovatce hlavního tahu Plzeň–Domažlice s dálnicí D5. „Navržené stavební úpravy řeší úpravy při sjezdech a nájezdech na dálnici, tak aby podoba křižovatky odpovídala současným potřebám,“ uvedl mluvčí ŘSD Adam Koloušek.
Práce u Sulkova odstartují 1. dubna, hotovo má být do konce května. Dálniční sjezdy i nájezdy mají zůstat s omezeními průjezdné s výjimkou druhé poloviny května, kdy bude uzavřeno sjezdové rameno z dálnice na Plzeň ve směru od Rozvadova.
Čekáme průšvih. Začíná přestavba obřího rondelu v Plzni
