Článek
Tunel tvoří dvě jednosměrné tunelové trouby o délkách 525 (hloubená část 180 m, ražená 345 m) a 569 metrů (hloubená část 120 m, ražená 449 m).
Pracovníci slovenské firmy Marti, která tunel staví, nejprve pustili novináře do roury na patnáct metrů, pak naládovali do pětašedesáti vyvrtaných otvorů v půloblouku 60 kilogramů trhaviny a odpálili ji. Tentokrát ani nemuseli žádat o zastavení dopravního provozu na frekventované silnici I/17 policii, výbuch se odehrával už poměrně hluboko v útrobách tunelu. Proud aut opět zastaví, až se bude stavba stáčet k silnici.

Dělníci ládují do levé roury tunelu výbušninu.
„Razíme pravou i levou tunelovou rouru. V levé jsme na 120 metrech a v pravé na 93 metrech, nyní jsme ve větší třetině,“ řekla správkyně stavby za ŘSD Romana Šolcová. Výbuchy se z levé či pravé tunelové roury ozývají nyní denně, třeba i čtyřikrát.
„Navrtá se čelba, někdy ani ne celá, ale jen tvrdý spodek a pomocí plastické a emulzní trhaviny s elektrickým roznětem a časovači to odpálíme,“ řekl Andrej Korba, hlavní stavbyvedoucí firmy Marti.

Speciální stroj navrtával do útrob tuhého tunelu otvory pro výbušninu. V levé části jich vzniklo pětašedesát.
Až se obsah jediného kopce kolem změní a odstřelovaný materiál se bude více drolit, nastoupí na pomoc takzvané mikropilotážní deštníky, které se budou pomocí speciálního jeřábu navrtávat do klenby.
„Je to proto, aby velké úlomky nepadaly na pracovníky, tedy pro bezpečnost a pro zpevnění celého tunelu,“ řekl Kotrba. Levá část tunelu by měla být celá proražená v srpnu letošního roku a pravá strana v říjnu.
Těžké deštníky, kvůli nimž už stojí na staveništi speciální jeřáb, budou potřeba ve chvíli, až bude tunel podcházet silnici, aby nedošlo k nebezpečné situaci, navíc se zde stavba tunelu přesune do nižšího nadloží. Nyní se stavbaři nacházejí v 19metrové výšce, jež se bude postupně snižovat.

Výbušnina se veze na místo.
„V současnosti je složení vysoce pevné, proto jsou efektivní mechanické odstřely, a ne mechanické rozpojování. Až dojdeme do horších celků, přijdou na řadu kladiva na speciálních bagrech,“ řekla Šolcová.
Pomyslné „světlo na konci tunelu“, tedy prokopání se na druhou stranu, by mělo být nalevo v srpnu, napravo pak v říjnu.
Stavba tunelu vyjde na 1,7 miliardy korun, dálnice D35 z Ostrova do Vysokého Mýta na 1,4 miliardy. Tunel touto trasou samozřejmě prochází, ale Ředitelství silnic a dálnic kvůli jeho složitosti stavbu vyjmulo a označilo v trase jako samostatnou.

Tunel Homole