Článek
Policie tehdy uvedla, že chodec přecházel na zelenou, když přijížděl od Poličky kamion a odbočoval doleva na Vysoké Mýto. Město vzalo v potaz i podněty řidičů.
Křižovatku už doplnila takzvaná vyklizovací šipka na levé odbočení ve směru Polička-Vysoké Mýto. Je umístěna v protilehlém rohu křižovatky a signalizuje řidiči odbočujícímu vlevo, že již nemusí dávat přednost protijedoucím vozidlům, neboť pro ně již platí signál červeného světla Stůj.

Při nehodě zemřel muž na přechodu pro chodce.
Přesto je doporučeno při jejím rozsvícení sledovat, zda protijedoucí řidiči dodržují povinnost zastavení. Dopravní odborníci obecně doporučují při odbočování vlevo na signál plného kruhového světla v případě, že se v protisměru pohybují auta, najíždět pouze jedním vozidlem do křižovatky za příčnou čáru. Další řidiči by měli počkat na uvolnění protijedoucího směru, aby nedocházelo k tomu, že by další auta nestihla včas odbočit.
„V případě naší světelné křižovatky doporučujeme při odbočování vlevo ve směrech Polička - Vysoké Mýto a centrum- Svitavy najíždět do vnitřních jízdních pruhů,“ řekl vedoucí Odboru místního a silničního hospodářství Pavel Jiráň.

Frekventovaná křižovatka na silnici I/35 v Litomyšli
Upravila se i časová frekvence tak, že se vyklizovací šipky střídají na směrech jízdy od Poličky a centru města. Mělo by tak docházet k plynulejšímu odjezdu aut z obou těchto směrů. Novinkou jsou nová signalizační světla na přechodech pro chodce.
„Vzhledem k tragické dopravní nehodě, kdy kamion srazil chodce v místě přechodu, ke které došlo v loňském roce na této křižovatce, jsme nechali na směrech levého odbočení centrum –Svitavy a Polička – Vysoké Mýto instalovat symboly blikajícího žlutého chodce,“ uvedl místostarosta Radomil Kašpar (KDU-ČSL).
Účelem je připomenout řidiči povinnost dát přednost chodcům přecházejícím na přechodu pro chodce, který řidič přejíždí. „Je to podpůrný prvek, který by měl přispět ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu, a který je již používán na jiných světelných křižovatkách v Česku,“ doplnil Jiráň. Pro chodce tento signál nemá žádný význam. Ti se i nadále řídí pouze klasickými signály na přechodech.

Doprava v Litomyšli významně klesne, až se doprava přesune na dálnici.
„Doufáme, že tato opatření povedou k dalšímu zlepšení bezpečnosti. A také věříme, že v roce 2027 nepůjde už naším městem takový dopravní provoz a už budeme mít dálnici,“ dodal Kašpar. Desátého února 2025 začala stavba dálnice D35, která má být hotová v srpnu roku 2027. Dálnice je v podstatě obchvatem Litomyšle a vyvede tranzitní dopravu z města.
Než si ale obyvatelé Litomyšle oddechnou, musí přetrpět dopravní apokalypsu, která nastane na konci letošního roku. Od Vysokého Mýta bude hotová dálnice a veškerá doprava z ní půjde Litomyšlí. Podobně tomu bude i ze směru od Svitav.