Článek
Ostrava, Brno, Pardubice. Regionálním letištím přibývá cestujících, i s pomocí dotací


Na letišti v Pardubicích probíhá oprava hlavní dráhy, o kterou se česká armáda dělí s civilním provozem. Primárně však letiště slouží jako záložní armádní intervenční letiště, probíhá zde také výuka mladých pilotů.

Během rekonstrukce bude vyměněno 511 cementobetonových desek, které jsou kvůli dlouhodobému zatížení ve špatném technickém stavu.

Oprava pardubické vzletové a přistávací dráhy je důležitá pro zajištění bezpečnosti a kvality provozu. Smíšený civilní a vojenský provoz zde bude pokračovat minimálně do roku 2032.

Namísto letadel teď na hlavní dráze operuje těžká technika. Armáda udržuje nejen runway, ale také pojížděcí plochy a rovněž zabezpečuje řízení letového provozu. Za to dostává poplatky od provozovatele civilního letiště, společnosti East Bohemian Airport, které vrací zpět do provozu i údržby letiště.

Jednotka letištního technického zabezpečení v tomto období zároveň odstraňuje závady na cementobetonových deskách, které nejsou součástí rekonstrukce.

Terminál civilního letiště Pardubice, jehož stavba byla zahájena v roce 2016. Loni letiště odbavilo historicky nejvíc pasažérů, 205 000.

Práce na hlavní dráze by měly skončit v květnu, první lety jsou plánovány na 3. června. Nízkonákladový dopravce odtud bude létat do Alicante, Girony a na Mallorcu.

Na začátku června se do Pardubic vrátí jak armádní letci, tak i pravidelné a charterové lety. Letiště Pardubice v letní sezoně čekává další růst počtu odbavených cestujících.