Článek
„Práce jsou rozděleny do tří jednotlivých etap, přičemž první etapa u Lipníku nad Bečvou skončí v listopadu a druhá i třetí část bude dokončena na jaře bezprostředně po zimní přestávce,“ informoval Miroslav Mazal z olomouckého závodu ŘSD.
Během aktivní stavby zůstane dálnice D1 průjezdná dvěma pruhy pro každý směr. „Neočekáváme proto vznik kolon,“ konstatoval mluvčí.
Práce zahrnují zhotovení nového nízkoúdržbového středního dělícího pásu dálnice D1. Proběhne také výměna zásypového materiálu, zpevnění podkladních a krytových vrstev pásu, opraví se anebo doplní svodidla. Počítá se i s revizí šachet středové kanalizace včetně řešení ochrany telematických vedení.
Řadu činností na mimořádně dlouhém úseku doplní oprava cementobetonového povrchu a stavba úplně nového přejezdu středového pásu o délce 135 metrů. „To vše odpovídá modernizaci dopravní infrastruktury v souladu s dopravní zátěží, podle posledního sčítání z roku 2020 v daném úseku projede téměř 40 tisíc aut denně,“ podotkl Mazal.
Do veřejného výběrového řízení na zhotovitele se přihlásily čtyři subjekty, vítězem se stala společnost Eurovia CZ díky nejnižší ceníkové nabídce cca 217,1 milionů korun.