Hlavní obsah

Na Novou Ulici už znovu jezdí tramvaje, modernizace trati stála přes 200 milionů

2:59
2:59

Poslechněte si tento článek

Tramvaje v Olomouci se v pátek po více než sedmiměsíční modernizaci 1100 metrů dlouhého úseku vrátily na trať vedoucí na Novou Ulici. Rekonstrukcí prošly úseky trati, které zůstaly ještě v původním stavu ze druhé poloviny 80. let. Práce stály přes 225 milionů korun a z většiny je financovaly fondy Evropské unie. Provoz na modernizovaných tratích bude plynulejší, pohodlnější a tišší.

Foto: Petr Marek

Tramvaj na zastávce Nová ulice

Článek

„Modernizovány byly úseky od zastávky Wolkerova po zastávku Fakultní nemocnice v ulici Brněnské a úsek v ulici Hraniční od křižovatky Brněnská-Hraniční po smyčku tramvají,“ shrnula mluvčí Dopravního podniku města Olomouce (DPMO) Anna Sýkorová.

Provoz na trati je nyní pohodlnější, plynulejší a díky méně hlučnému uložení kolejí a nové protihlukové cloně tišší. Součástí modernizace byla i kompletní rekonstrukce zastávek Wolkerova, Fakultní nemocnice a Nová Ulice. Přerušení tramvajového provozu na Novou Ulici využila Olomouc také k úpravě vytížených křižovatek v ulicích Hraniční a Okružní a k vytvoření koordinovaného tahu.

Foto: Petr Marek

Tramvaj na zastávce Wolkerova

V kolejišti se nově objevila zeleň, několik druhů rozchodníků, podobně jako na nedávno dokončené trati přes Nové Sady. Vysazena byla také vegetace v pásu mezi protihlukovou clonou a vozovkou. „To vše má příznivý dopad na klima dané lokality.“ podotkl předseda představenstva DPMO Jaroslav Michalík.

Trasu nyní obsluhují tři tramvajové linky číslo 1, 4 a 6, jako tomu bylo před výlukou. Jízdní řády najdou cestující na webových stránkách dpmo.cz a na zastávkových označnících. V pátek skončila rovněž omezení na silnicích podél tramvajové tepny, čímž odpadly kolony, které se ve špičkách tvořily hlavně v Brněnské ulici.

V přípravě jsou už i další projekty, které mají za cíl zatraktivnit městskou hromadnou dopravu. „Připravujeme třetí etapu trati na Nové Sady, tedy úsek vedoucí až téměř ke Slavonínu. Nyní probíhají majetkoprávní jednání tak, abychom ho mohli zcelit. Máme již i územní studii na modernizaci trati v ulicích Palackého, Litovelská a třída Míru a připravujeme rekonstrukce trati v Hodolanské ulici,“ popsal olomoucký primátor Miroslav Žbánek (ANO).

Zdůraznil, že náročná je už samotná projektová příprava. „Stavíme trať ve velmi urbanizovaném území. Rekonstrukce navíc zpravidla vyžaduje i přeložky inženýrských sítí. Proto teprve teď budeme rozhodovat, do kterých dalších úseků se pustíme, byť nějaké finance na to jsme již vyčlenili,“ vysvětlil.

Do ulic Olomouce vyjela opravená tramvaj z roku 1914

Domácí

Výběr článků

Načítám