Hlavní obsah

Podjezd ve Studénce se začne stavět v březnu, deset let od tragédie pendolina

2:42
2:42

Poslechněte si tento článek

Téměř přesně deset let od tragédie, kdy se na problémovém železničním přejezdu ve Studénce na Novojičínsku střetlo pendolino s kamionem, se zde začne pod tratí stavět dlouho plánovaný podjezd. Podle informací od Správy železnic se začne budovat zřejmě už v březnu, výběrové řízení na zhotovitele je už u konce.

Foto: Správa železnic

Vizualizace budoucího podjezdu pod železničním koridorem ve Studénce.

Článek

Podjezd má sloužit pro osobní vozy, pro cyklisty a také pro pěší. Kamiony z něj odvede nová objížďka podél bývalé vagonky.

Impulzem k vybudování přejezdu se stalo železniční neštěstí z roku 2015, kdy se srazilo pendolino s polským kamionem, jehož řidič nerespektoval výstražnou signalizaci a zůstal pak uvězněn mezi závorami.

Jak pak ukázalo dlouhodobé sledování pomocí kamer, řidičů, kteří nerespektují výstražná světla a vjíždějí na přejezd třeba i po deseti sekundách od spuštění červených světel, je daleko více.

Roky jednání a nic. Správa železnic chce vyvlastnit pozemek kvůli přejezdu ve Studénce

Domácí

Tragická nehoda se na stejném přejezdu stala i v roce 1990, kdy zde narazil rychlík do stavebního stroje. Po vybudování podjezdu volalo i vedení města.

Podle aktuálních informací je výběrové řízení na zhotovitele stavby u konce a už brzy bude oznámen jeho vítěz. „Předpokládáme, že stavba začne na jaře, pravděpodobně už v březnu,“ řekl ve čtvrtek mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Podle starosty Studénky Libora Slavíka už je vítěz tendru znám a pouze se čeká, až doběhnou zákonné odvolací lhůty.

Foto: Správa železnic

Budoucí podjezd pod železničním koridorem ve Studénce

Místo stávajícího čtyřkolejného přejezdu zde budou auta projíždět pod tratí podjezdem, který bude dlouhý 26,5 metru a široký 12,3 metru. Nákladní dopravě bude sloužit nová obslužná silniční komunikace. Celý projekt má schválená všechna povolení a ihned poté, co bude potvrzen zhotovitel, se může moci začít stavět. Cena by neměla překročit 870 milionů korun.

Podle původních slibů se měl podjezd stavět už v roce 2017, výstavbu ale výrazně zbrzdil nesouhlas majitelů několika pozemků. Stavbu velmi dlouho blokovala například firma AK 1324, která odmítala od Správy železnic nabízených 30 milionů korun a chtěla podle informací Novinek částku o deset milionů vyšší.

Nakonec došlo k prodeji až poté, co Správa železnic pohrozila řízením o vyvlastnění pozemku ve veřejném zájmu. Podle informací z Registru smluv firma za asvůj pozemek dostala 31 milionů bez DPH.

Železniční tragédie ve Studénce. Jak k neštěstí došlo

Krimi

Výběr článků

Načítám