Hlavní obsah

Kolony a výluky. Ostrava projde nejtěžší zatěžkávací dopravní zkouškou v dějinách

3:50
3:50

Poslechněte si tento článek

Ostrava

Doslova muka budou letos zažívat nejen řidiči, ale i cestující městské hromadné dopravy v Ostravě. Cesty totiž na řadě míst omezí rekonstrukce páteřních silnic a hlavních tahů přes moravskoslezskou metropoli.

Foto: Radek Plavecký, Novinky

Ilustrační foto

Článek

„Letošní rok bude opravdu perný, velké množství dopravních staveb bude mít dopad na každodenní život i MHD,“ potvrdil generální ředitel Dopravního podniku Ostrava (DPO) Daniel Morys s tím, že minimálně od roku 1990 neměly stavební práce na dopravu i MHD ve městě takový dopad, jako letos.

Morys upozornil, že stavbaři obsadí i místa, která řidiči používají často k objížďkám. „Takže ucpávat se to bude i tam. Nechceme strašit, ale zvláště přes letní měsíce bude situace napjatá, v Ostravě budou vznikat zácpy,“ sdělil.

Hned pět z deseti staveb se dotkne silnice I/11, po níž vede Rudná ulice, která je nejvytíženější silnicí v Moravskoslezském kraji. Denně po ní Ostravou projede v průměru 37 tisíc vozidel. Všech pět staveb, respektive rekonstrukcí mostů, financuje Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD). „Rozumím obavám, řidiči projedou zúžením a v určitých časech skutečně mohou vznikat kolony,“ je si vědom Miroslav Mazal z ŘSD.

Demolice mostu v Ostravě-Svinově odstartovala proměnu frekventované Rudné ulice na staveniště

Moravskoslezský kraj

Označení dopravní peklo odmítl. „Za každé zdržení se omlouváme, zde tomu není a nebude jinak. Přesto prosíme o pochopení a než strašit katastrofou raději zvolíme optimističtější přístup vidiny Rudné ulice v plné kondici tamních asfaltů či mostních konstrukcí,“ poukázal.

Ačkoli většina staveb začne v dubnu a květnu, už dnes si DPO zajišťuje řidiče i autobusy pro náhradní dopravu. Tu bude potřebovat hlavně kvůli modernizaci uzlu Náměstí Republiky, která odstartuje 1. května, potrvá do 10. září a vyžádá si přerušení automobilové i tramvajové dopravy přes frekventované Frýdlantské mosty.

„Mezi zastávkami Don Bosco a Elektra bude zavedena náhradní autobusová doprava. Během stavby vzniknou dva samostatné tramvajové okruhy. Jeden bude obsluhovat Jih a Porubu, druhý Hlavní nádraží, Hlučínskou a Hranečník. Mezi nimi budou pendlovat autobusy,“ popsal generální ředitel DPO Morys.

Foto: Pavel Karban, Novinky

Demolice mostu v Rudné ulici ve Svinově odstartovala už v lednu dopravní stavební sezonu v Ostravě.

Autobusy mají mezi zastávkami Don Bosco a Elektra jezdit v intervalu tří až pěti minut. Protože však budou od nasmlouvaných dopravců, nebudou disponovat odbavovacími terminály DPO.

Zatímco výluky tramvají kvůli rekonstrukci Náměstí Republiky přijdou až v květnu, už nyní bude DPO měnit trasy tramvajových linek 1 a 6. Důvodem je zahájení opravy mostů v Rudné nad Místeckou ulicí. Ta už trápí řidiče i čtyřkilometrovými kolonami. Aby řidiči v místě zúžení tzv. zipovali podle pravidel a netvořily se zácpy, dohlíží na dopravu v Místecké ulici policejní hlídky. „V souvislosti s probíhajícími či plánovanými rekonstrukcemi pozemních komunikací v rámci Ostravy budou policisté reagovat na aktuální situaci v dopravě,“ ujistila mluvčí policie Daniela Vlčková.

Přehled dopravních staveb a výluk v ostravské MHD najdou lidé na speciálním webu dpo.cz/vyluky2025. Kromě popisu, co každá stavba obnáší, obsahuje například i tipy pro individuální automobilovou dopravu.

Ostuda Ostravy konečně zmizí. Město opraví dopravní uzel v centru, kam se lidé bojí chodit

Bydlení

Výběr článků

Načítám