Hlavní obsah

Demolice mostu v Ostravě-Svinově odstartovala proměnu frekventované Rudné ulice na staveniště

3:52
3:52

Poslechněte si tento článek

Ostrava

K zemi jdou v těchto dnech v Ostravě-Svinově dva mosty na Rudné ulici, po nichž vede hlavní silniční tah I/11. Po dvaapadesáti letech dosloužily a potřebují vyměnit. S kolonami a omezeními musí řidiči počítat více než rok. Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) navíc v březnu spustí demolice a opravy tří mostů na Rudné a jednoho, který přes ulici vede.

Foto: Pavel Karban, Novinky

Stavbaři zahájili demolici prvního mostu na Rudné ulici v Ostravě-Svinově.

Článek

Původně měly být dva souběžné mosty nad Polaneckou ulicí ve Svinově zrekonstruovány.

„Diagnostika ale jednoznačně prokázala, že právě v tuto chvíli je už ekonomicky a technicky výhodnější provést kompletní demolici původních mostů a vystavět mosty nové, které budou technicky moderní a při kvalitní údržbě nabídnou až stoletou životnost,“ vysvětlil změnu mluvčí ŘSD Jan Rýdl s tím, že vybudování dvou nových mostů vyjde na 96 milionů korun.

Stavební firma likviduje mosty dlouhé asi 65 metrů a vysoké 12,5 metru. Nejprve zdemoluje jeden most a místo něj postaví nový. „Předpokládáme, že závěrem léta překlopíme dopravu na nový most a stejný postup prací provedeme na druhém mostě,“ sdělil Rýdl a dodal, že provoz na Rudné ulici bude během prací veden v místě stavby v každém směru v jednom pruhu.

Ostuda Ostravy konečně zmizí. Město opraví dopravní uzel v centru, kam se lidé bojí chodit

Bydlení

„Je to trošku náročnější bourat v této výšce. Demoliční suť padá z větší výšky, zvětšuje se tak prašnost. Bohužel momentálně nejsme schopni kropit kvůli nízkým teplotám, protože bychom vytvářeli led,“ nastínil stavbyvedoucí Ivo Pavlík.

Dodal, že kvůli výšce mostu provádí demolici čtyři největší demoliční bagry. „Práce dokončíme v příštím týdnu. To znamená, že provoz v Polanecké ulici obnovíme okolo příští středy,“ odhadoval.

Mluvčí ŘSD Rýdl upozornil, že po ukončení demolice bude Polanecká ulice průjezdná pouze pro vozidla MHD a IZS a využívat ji budou moci také chodci. „Oba mosty budou hotovy a do provozu uvedeny nejpozději v dubnu příštího roku,“ zmínil.

V Brně pokračuje stavba velkého městského okruhu hloubením třicetimetrové štoly pro tunel

Jihomoravský kraj

Podle starosty Svinova Radima Smetany (PRO NÁŠ SVINOV) je demolice starých a stavba nových mostů pro městskou část komplikací. „Ovlivní pohyb mezi centrem a částí Svinova i dopravu do průmyslové zóny. Svinov bude přetížený, protože po povodni je stále vadný most vedle sýpky, po němž se dá jezdit jen jedním pruhem,“ objasnil.

To, že obyvatele bude obtěžovat také hluk a prach, ví. „Firma nám přislíbila, že zajistí co největší zmírnění prašnosti, podle teplot, a že se budou snažit omezit i hluk.“

Další demolice a opravy

Silnice I/11 je nejvytíženější silnicí v Moravskoslezském kraji, denně po ní v Ostravě v průměru projede 37 tisíc vozidel. Omezení vyvolané stavbou nových mostů ve Svinově se rozhodlo ŘSD využít od března i k dalším stavbám, které by jinak dopravu na Rudné ulici brzdily v dalších letech.

„Jedná se o čtyři stavby, a to mosty přes Místeckou a Frýdeckou ulici a most přes železniční trať. Současně opravíme most na Plzeňské ulici přes Rudnou, což se taky dotkne dopravního omezení na Rudné,“ uvedl mostní technik ŘSD Pavel Stanovský. Doplnil, že v případě mostů na Plzeňské a přes Frýdeckou ulici půjde o opravy, ne demolice.

Výběr článků

Načítám