Článek
Turnovská městská rada již záměr na výstavbu rychlobruslařské dráhy projednávala, a to na popud místního bruslařského oddílu, který podpořili v iniciativě i místní lidé podpisy pod petici.
„V našem oddíle aktivně jezdí na šedesát členů a další přibývají. Musíme dojíždět trénovat do Benátek, kde je nejbližší rychlobruslařská dráha. Zvládáme to jednou týdně, protože se musíme trefit do volného času na dráze. Navíc nám to zabere hodně času i peněz a děti se pak večer vrací pozdě. Proto usilujeme o vybudování dráhy u nás,“ vysvětlil Pavel Hlubuček z turnovského Sportinline.
Nový ovál v Turnově by přitom mohly využívat i další oddíly z širokého regionu, protože v Libereckém kraji žádný další není a v rámci celé republiky jsou pro rychlobruslaře na kolečkách pouze tři. Nejde přitom o rozmar jednoho oddílu, ale o reakci na vzrůstající zájem o inline bruslení.
„Z rychlobruslařů na kolečkách se následně rekrutují rychlobruslaři na ledu sbírající úspěchy ve světě, příkladem může být třeba olympionik Metoděj Jílek, který začal právě na kolečkových bruslích a pak přešel na brusle,“ upozornil Hlubuček.
Několik kilometrů dlouhá ledová magistrála na Lipně láká stovky bruslařů
Město je vybudování rychlobruslařské dráhy nakloněno a už našlo i prostor, kde by mohla vzniknout. Vybralo nevyužitou plochu v sousedství sportovního areálu Maškova zahrada.
„Původně byl jako prostor pro dráhu vytipován pozemek u sídliště, ale ten jsme zavrhli. Bavíme se proto o možnosti využití prostoru u Maškovy zahrady za prodejnou Penny, který se jeví jako ideální,“ uvedl starosta Turnova Tomáš Hocke (Nezávislý blok).
Nyní se prověřují možnosti případné dotační podpory, například z Národní sportovní agentury. Rychlobruslaři rovněž aktivně prověřují možnosti finančních dotací a jsou připraveni stavbu podpořit i z vlastních zdrojů, aby byl ovál postaven co nejdřív.
Stavba by měla být menší variantou oválu o třech až čtyřech dráhách a o délce 166 metrů, což je jakási evropská norma.
Uprostřed oválu by pak měla být asfaltová plocha, například pro nácvik bruslařských dovedností. Počítá se i s přístřeškem, kam by si bruslaři odkládali věci anebo se uvnitř převlékali. V provozu by byl ovál od jara do podzimu.