Článek
„Zimu jsme využili na intenzivní přípravu tak, aby byl v obou stanicích zachován základní osobní provoz co nejdéle. Odstranili jsme část kolejiště a výhybek, pracujeme na zázemí pro nové zabezpečovací zařízení a chystáme vše pro stavbu podchodů, přejezdů i rekonstrukce mostů,“ řekl Jan Mitlöhner, projektový manažer společnosti Skanska, která pro Správu železnic rekonstrukci obou stanic provádí.
Zimní měsíce využili stavaři k přípravným pracím, například v Chrastavě vytrhali celé nakládkové kolejiště a připravují terén pro stavbu nového podchodu. V Hrádku nad Nisou je kromě odstranění části kolejí nyní nejvíce práce na rekonstrukci staniční budovy. Současně staví novou plochu pro odstavování autobusů, která bude využita i pro náhradní autobusovou dopravu během výluky.

Obnovou projde i nádraží v Hrádku nad Nisou.
„Vše připravujeme tak, aby 1. dubna mohla začít velká půlroční výluka, během které vybudujeme prakticky dvě nová nádraží s novými nástupišti, podchody a mosty a v Hrádku navíc s bezpečnějším jednokolejným přejezdem,“ vysvětlil projektový specialista Skansky Tomáš Havel.
Rekonstrukce obou nádraží začala v září 2024 a potrvá do konce tohoto roku. Obě stanice, včetně kolejiště, budou kompletně zrekonstruovány, vzniknou nová nástupiště s bezbariérovým přístupem, nové podchody a další. V Hrádku projde opravou i budova nádraží. Kromě toho bude na trati instalováno nové zabezpečovací zařízení a zabezpečení přejezdů.
„Cestujícím projekt přinese hlavně zvýšení úrovně komfortu a bezpečnosti. Modernizované nádražní budovy nabídnou příjemnější prostředí pro čekání na spoj a nové komerční prostory. Zároveň díky rekonstrukci zabezpečovacího zařízení na celém úseku z Liberce až na státní hranici s Polskem a Německem zkrátíme dobu potřebnou pro křižování vlaků, což přispěje k plynulosti provozu,“ uvedl ředitel Stavební správy západ Správy železnic Petr Hofhanzl.
Cestující se na nádraží v Mladé Boleslavi dočkají moderní odbavovací haly
