Článek
Stávající průtah přes Novou Paku nevyhovuje směrovým či výškovým podmínkám silnice I. třídy, nevyhovuje ani počtem a tvarem křižovatek.
„Stavba skutečně směřuje k tomu, že na konci července bude zprovozněna. Stále se ale ještě musí položit 40 tisíc tun mechanicky zpevněného kameniva a zhruba 36 tisíc tun asfaltu,“ zmínil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Dodal, že jde o jednu z nejdůležitějších staveb na silnicích 1. třídy. Podle jeho předpokladu odvede obchvat z města dvě třetiny stávající dopravy.

Jeden z 16 mostů na obchvatu Nové Paky
I když byla zima ke stavbařům milosrdná, bylo nutné mnohé práce utlumit. „Zemní práce jsme již obnovili v plném rozsahu a nasadili desítky strojů. Dokončujeme většinu mostních konstrukcí a ruku v ruce se stavbou jde i budování protihlukových opatření, kterých je na trase celkem 22,“ uvedl stavbyvedoucí Jindřich Mitura.
Obchvat Nové Paky by měl být zprovozněn 26. července. Měřit bude 8,5 kilometru a vyjde na 1,3 miliardy korun bez DPH. Stavět se začalo v září 2022, přičemž součástí projektu je 144 stavebních objektů, včetně třinácti mostů na silnici a tří mostů nad ní či dvou okružních křižovatek.
Příprava projektu začala už před třiceti lety. Nejdelším mostním objektem je 423 metrů dlouhá estakáda nad údolím Štikovské rokle. Silnici buduje společnost Porr za 1,31 miliardy korun bez daně.
Obchvat Litomyšle na dálnici D35 dostal zelenou
