Hlavní obsah

Z Ostrovska se budou distribuovat náhradní díly pro auta i průmysl

2:52
2:52

Poslechněte si tento článek

V Dolním Žďáru u Ostrova na Karlovarsku se od konce 50. let minulého století s útlumem těžby uranu a uzavření lágrů s politickými vězni začaly vyrábět trolejbusy. Poslední trolejbus byl vyroben v roce 2004 a výrobní technologie se vrátila zpět do plzeňské Škodovky. Nyní se budou na stejném místě distribuovat náhradní díly pro auta a průmysl.

Foto: Panattoni

Distribuční centrum na místě někdejší výroby trolejbusů u Ostrova

Článek

Globální technologická společnost ZF tam totiž převzala dokončenou budovu v průmyslové zóně Panattoni Park Ostrov North. Hala o rozloze 57 400 metrů čtverečních má nejvyšší ekologické parametry a minimalizuje dopady na přírodu. Nová budova není napojená na žádné fosilní zdroje energie. Developerem projektu je společnost Panattoni a investorem skupina Accolade.

ZF dodává svým zákazníkům po celém světě pokročilé produkty a systémy pro mobilitu osobních a užitkových vozidel a průmyslové technologie. „Nový závod ZF přinese nejen pracovní místa, ale i technologicky pokročilý, inovativní provoz, který posílí konkurenceschopnost celého regionu,“ komentovala zástupkyně ředitele pro akvizice a projektový management skupiny Accolade Martina Nová.

Foto: Panattoni

Globální technologická společnost ZF má nové centrum u Ostrova na Karlovarsku

Průmyslový park vznikl na místě jednoho z největších brownfieldů v Česku, kde dříve stála továrna na výrobu trolejbusů. „Během sanací brownfieldu se přímo v areálu vytřídilo k ekologické likvidaci dle typu kontaminace 12 700 tun nebezpečného odpadu a zabránilo se tak kontaminaci spodních vod nebezpečnými materiály. Celkově se při demolici bývalého areálu podařilo recyklovat 98,7 procenta původního stavebního a demoličního odpadu,“ uvedla regionální ředitelka pro rozvoj společnosti Panattoni Klára Sobotková.

Podle starosty Ostrova Pavla Čekana (za Místní) je rozvoj místní průmyslové zóny klíčový nejen pro samotné město, ale přináší zásadní benefity také celému Karlovarskému kraji, který se řadí mezi strukturálně znevýhodněné regiony v České republice.

ZF provozuje sto šedesát dva výrobní závody v jednatřiceti zemích světa. Zaměstnává přibližně sto sedmdesát tisíc lidí po celém světě a z toho tři a půl tisíce v České republice. V Česku už provozuje vývojová centra v Jablonci nad Nisou, v Plzni a Zlíně a výrobní závody ve Frýdlantu, Jablonci nad Nisou, Klášterci nad Ohří, Staňkově, Staré Boleslavi a Žatci. Předloni měla firma globální obrat v přepočtu zhruba 1,2 bilionu korun.

Výběr článků

Načítám