Článek
„Parkovací dům v Polské ulici by měl mít kapacitu kolem šesti set padesáti vozidel,“ uvedl náměstek karlovarské primátorky Lubomír Kovář (ANO).
„Očekáváme, že do konce roku budeme mít hotovou projektovou dokumentaci, tak abychom příští rok vyhlásili výběrové řízení na dodavatele stavby,“ pokračoval náměstek. „V současné době rovněž řešíme, kdo bude nejenom developerem, ale i kdo bude parkovací dům provozovat,“ dodal.
První parkovací dům by ale měl v Karlových Varech vzniknout vedle Galerie umění, tedy u vjezdu do lázeňského centra.
„Tam ještě řešíme vztah stavby ke stávajícímu územnímu plánu, což znamená, že se tam změní některé normativy,“ prozradil náměstek s tím, že tyto změny byly schváleny městskými zastupiteli již na konci minulého roku. „Rádi bychom v půli roku podepsali také smlouvu na zpracování projektové dokumentace na tuto budovu s plánovanými třemi sty parkovacími místy,“ doplnil Kovář.
Jednou ze zvažovaných variant je, že by developerem i provozovatelem parkovacích domů v Karlových Varech byl Dopravní podnik Karlovy Vary (DPKV), což je společnost vlastněná městem. „Bylo by to výhodné, protože oba parkovací domy, tedy hlavně ten u galerie, budou lukrativní záležitostí. Plánujeme totiž, že bude generovat i nějaký zisk,“ poznamenal Kovář, podle kterého bude tento parkovací dům určen především pro návštěvníky města.
Naopak parkovací dům v Polské ulici má sloužit nejenom přijíždějícím hostům, ale i rezidentům přilehlého sídliště v Drahovicích. Vedení města přitom zvažuje, že by bylo možné stavět parkovací dům v této části města po částech. Další parkovací domy by měly vznikat rovněž u panelových sídlišť, kde již dnes je problém zaparkovat. Jedná se například o sídliště na Čankovské. O výši parkovného se bude teprve rozhodovat. Každopádně u galerie bude dražší než na sídlištích.