Hlavní obsah

Silničáři chtějí ještě letos získat stavební povolení na poslední dva úseky dálnice D6

4:09
4:09

Poslechněte si tento článek

Už za zhruba tři roky by měla být celá dálnice D6 mezi Karlovými Vary a Prahou dokončena. Díky tomu se má zkrátit doba cestování do metropole z více než dvou hodin o asi jednu hodinu. V současné době je hotová zhruba polovina dálnice z její více než stovky kilometrů celkové délky. Dokončeny jsou zejména úseky ve směru od Prahy. Silničáři nyní oznámili, že ještě letos chtějí mít v rukách stavební povolení i na poslední dva úseky dálnice.

Ještě do konce roku chtějí mít silničáři stavební povolení na poslední dva úseky dálnice D6 v Karlovarském krajiVideo: ŘSD

Článek

„Intenzivně dotahujeme přípravu dvou posledních úseků v Karlovarském kraji (KK), od Žalmanova přes Olšová Vrata až do Karlových Varů, což je posledních patnáct kilometrů,“ uvedl Radek Mátl, generální ředitel státní společnosti Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

„Letos bychom chtěli získat stavební povolení na oba úseky a příští rok zahájit,“ pokračoval ředitel silničářů. Předpokládané náklady na realizaci úseku z Karlových Varů do Olšových Vrat jsou 5,93 miliardy a z Olšových Vrat do Žalmanova 3,3 miliardy korun.

Foto: ŘSD

Stavba jednoho z přemostění na obchvatu Hořoviček

„Dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary by měla být komplet hotová na konci roku 2028, což je pro ten region klíčová informace,“ konstatoval Mátl. „Ještě letos zahájíme sedm kilometrů dlouhý úsek Žalmanov–Knínice,“ připomněl ředitel.

Do konce roku chce ŘSD zprovoznit sedmnáct kilometrů dálnice D6. „Dálnice přibývá postupně, korálek za korálkem, k finálnímu stavu,“ popsal Mátl. V září chce ŘSD otevřít obchvaty Hořovic a Hořoviček ve Středočeském kraji. A také odpočívku v Kolešově. Na konci roku pak dva kilometry dlouhý úsek navazující na obchvat Lubence.

Foto: ŘSD

Ke stavbě dálnice D6 je potřeba spousta techniky.

Ze zhruba 114 kilometrů dlouhého spojení mezi hlavním městem a Karlovými Vary zbývá dokončit 56 kilometrů dálnice. V součtu je nyní ve výstavbě téměř 35 kilometrů dálnice D6. Kvůli stavbě nových úseků dálnice a nájezdů techniky ze stavby je na stávající trase silnice I/6 hned několik zpomalovacích úseků na padesát kilometrů za hodinu, což cestování protahuje. Navíc je při dešti vozovka znečištěná a od ní i projíždějící auta.

Termínů dokončení dálnice D6 slibovali v minulosti premiéři a ministři dopravy napříč politickým spektrem mnoho. Již na konci března roku 2002 oznámil při výjezdním zasedání tehdejší vlády v Karlovarském kraji premiér Miloš Zeman (tehdy ČSSD), že by mohla být dálnice D6 hotová do roku 2010. O dva roky později, tedy v roce 2004, to potvrdil při podobné příležitosti premiér Vladimír Špidla (ČSSD).

Foto: ŘSD

Betonování dalšího z mostů na obchvatu Hořoviček

V polovině srpna roku 2010 ministr dopravy Vít Bárta (VV) zastavil výstavbu úseku mezi Bošovem a Lubencem s tím, že se budou na D6 stavět jen obchvaty měst, a to jen ve třech pruzích, což vyžadovalo nové projektování. Cílem měly být úspory. Ovšem příprava D6 se tím na tři roky zcela zastavila. Až v září roku 2013 byl konečně dodělán úsek za Bošovem.

Při nástupu ministra dopravy Dana Ťoka (ANO) v roce 2013 se počítalo s dokončením celé D6 v roce 2025. Další ministr dopravy Vladimír Kremlík (ANO) v roce 2019 přislíbil dokončení dálnice do roku 2026. V posledních letech je opakován stávající termín dokončení D6 do konce roku 2028.

Výběr článků

Načítám