Hlavní obsah

Do nové opravárenské haly v Chebu se vejdou celé vlaky

Asi třetinu prací má za sebou stavba opravárenské haly Českých drah (ČD) v Chebu. Za prvních devět měsíců práce stavbaři strhli staré budovy, položili základy haly a administrativní budovy a vystavěli ocelovou nosnou konstrukci haly včetně opláštění a střechy.

Foto: ČD

Stavba nové opravárenské haly u chebského železničního nádraží

Článek

Práce se nyní přesunou do interiéru 176 metrů dlouhé tříkolejné haly. Stavba by měla být dokončena a předána v polovině příštího roku. Moderní středisko údržby za více než devět set milionů korun bude poskytovat servis regionálním i dálkovým vlakům.

Hala nahradí původní opravárenské středisko, které vzniklo v 19. století. „Nedá se to srovnat. Ta délka kolejí ve staré hale byla v násobcích pětadvaceti metrů, zatímco tady jsme na sto sedmdesáti metrech. Máme tady úplně jiné vybavení a můžeme dělat i opravy, které v původní hale nešly,“ uvedl Vladimír Janoušek, ředitel Oblastního centra údržby Západ Českých drah.

Foto: ČD

Nová opravárenská hala u chebského železničního nádraží

Zatímco v původní opravárenské hale se muselo kvůli délce současných vlaků pracovat i venku nebo se vlaky musely posílat na opravy a údržbu jinam, nová budova poskytne zázemí pod jednou střechou pro naprostou většinu vlakových souprav, které v Česku jezdí. S rozšířením a modernizací opravárenského centra se počítá i s navýšením počtu pracovníků zhruba na stovku.

Tři koleje v hale umožní pracovat až na třech vlacích zároveň. Nad nimi bude umístěn jeřáb s nosností 12,5 tuny, který umožní výměnu komponentů, které jsou dnes montovány převážně na střechu vozidel.

Foto: ČD

Nová opravárenská hala u chebského železničního nádraží bude zprovozněna v příštím roce.

V současné době se staví i zázemí pro pracovníky střediska včetně dílen. Zajímavostí je, že asi osmdesát procent zdění těchto prostor obstarává zdicí robot.

Servis pro vlaky za 235 milionů. V Havlíčkově Brodě roste nová hala pro moderní soupravy

Ekonomika

Výběr článků

Načítám