Článek
Práce se nyní přesunou do interiéru 176 metrů dlouhé tříkolejné haly. Stavba by měla být dokončena a předána v polovině příštího roku. Moderní středisko údržby za více než devět set milionů korun bude poskytovat servis regionálním i dálkovým vlakům.
Hala nahradí původní opravárenské středisko, které vzniklo v 19. století. „Nedá se to srovnat. Ta délka kolejí ve staré hale byla v násobcích pětadvaceti metrů, zatímco tady jsme na sto sedmdesáti metrech. Máme tady úplně jiné vybavení a můžeme dělat i opravy, které v původní hale nešly,“ uvedl Vladimír Janoušek, ředitel Oblastního centra údržby Západ Českých drah.

Nová opravárenská hala u chebského železničního nádraží
Zatímco v původní opravárenské hale se muselo kvůli délce současných vlaků pracovat i venku nebo se vlaky musely posílat na opravy a údržbu jinam, nová budova poskytne zázemí pod jednou střechou pro naprostou většinu vlakových souprav, které v Česku jezdí. S rozšířením a modernizací opravárenského centra se počítá i s navýšením počtu pracovníků zhruba na stovku.
Tři koleje v hale umožní pracovat až na třech vlacích zároveň. Nad nimi bude umístěn jeřáb s nosností 12,5 tuny, který umožní výměnu komponentů, které jsou dnes montovány převážně na střechu vozidel.

Nová opravárenská hala u chebského železničního nádraží bude zprovozněna v příštím roce.
V současné době se staví i zázemí pro pracovníky střediska včetně dílen. Zajímavostí je, že asi osmdesát procent zdění těchto prostor obstarává zdicí robot.