Článek
Z městských částí Charvátské Nové Vsi a Poštorné jede denně do centra až 1500 cyklistů a víc než 20 tisíc aut. Na dlouhé kolony jsou místní už zvyklí. Teď se ale musí připravit na další dopravní komplikace.
„Jsem rád, že po dlouhých devíti letech příprav oprava mostu konečně proběhne. Jsme si vědomi, že od řidičů bude dopravní omezení související s pracemi vyžadovat velkou míru trpělivosti. Nicméně most z 50. let minulého století je již na hranici životnosti a jeho oprava je nezbytná,“ říká starosta Břeclavi Svatopluk Pěček (ANO).

Z městských částí Charvátské Nové Vsi a Poštorné jede denně do centra až 1500 cyklistů a víc než 20 tisíc aut.
Mostní provizoria se začnou stavět na přelomu března a dubna. „Ve středu 5. března předáme staveniště. Dokončení je plánováno na začátek července. Po převedení dopravy na mostní provizorium ihned zahájíme demolici mostu,“ uvedla Lucie Trubelíková, z Ředitelství silnic a dálnic.
Rarita - dva provizorní mosty vedle sebe
Protože je Břeclav městem cyklistů, a právě tudy jich projede nejvíc, postaví silničáři přes odlehčovací rameno Dyje v Poštorné dva provizorní mosty. Po prvním z nich budou v obou směrech projíždět auta a cyklisté ve směru z centra na Poštornou. Druhý provizorní most bude určen pro pěší a cyklisty, kteří pojedou z Poštorné směrem do Břeclavi.
Využití mostních provizorií během oprav mostů bývá naprosto běžné. Dva provizorní mosty jsou ale spíše výjimkou. „Běžně využíváme jedno obousměrné mostní provizorium, například v rámci oprav mostu přes Nové Mlýny a na objízdných trasách, třeba v Drnholci. Vždy se ale jednalo jen o jedno provizorium, po kterém řidiči jezdili obousměrně. Akce v Břeclavi, kdy vybudujeme dva provizorní mosty, je tedy raritou,“ dodala Trubelíková.
Provizorní mosty přiveze dvanáct kamionů
Mostní provizoria dorazí do Břeclavi naložená na nejméně dvanácti kamionech. Postupně se budou montovat vedle stávajícího mostu na straně u hřiště Tatranu. Jakmile budou provizoria dokončena, veškerá doprava přejde na ně, stávající most se uzavře a začne se s jeho demolicí.

Po převedení dopravy na mostní provizoria zahájí firma demolici starého zchátralého mostu.
Auta pojedou po mostních provizoriích dvacetikilometrovou rychlostí, dodržování tohoto limitu ohlídají radary úsekového měření. „Díky nižší rychlosti bude provoz bezpečnější a zároveň bude zásadně snížen případný hluk, který mohou projíždějící auta způsobit,“ upozornila mluvčí břeclavské radnice Ivana Solaříková.
Na probíhající práce budou upozorňovat navigace a dopravní zpravodajství, aby se řidiči, kteří přes Břeclav projet nemusí, místu pokud možno vyhnuli. „Oprava vyjde na necelých 138 milionů korun bez DPH a je financována ze Státního fondu dopravní infrastruktury,“ dodala Trubelíková.
Dopravní omezení na mostě u Baumaxu v Olomouci potrvá měsíce
